جمعه 13 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

عضو هیئت علمی انجمن علمی گردشگری ایرانیان عدم پایداری مشاغل فعال در صنعت گردشگری وهمچنین نبود آموزش‌های دانشگاهی مطابق با نیازهای روز این حوزه را اهم مسائل و مشکلات "پایداری" صنعت گردشگری در کشور دانست.

مجیدرضا رهنورد پایین‌ده، فرزند محمدجواد که طی اقدام تروریستی در 26 آبان‌ماه 1401، دو نیروی حافظ امنیت را به شهادت رساند و 4 نفر دیگر را مجروح کرد، صبح امروز 21 آذر ماه 1401 در مشهد و در ملأ عام اعدام شد.

علی‌رغم تمهید مکانی مناسب از سوی قطر در یکی از بهترین اماکن گردشگری شهر دوحه برای تبلیغ و معرفی ایران اما عرضه و نمایش ظرفیت های ایران در حوزه گردشگری و صنایع دستی در رویداد بزرگ جام‌جهانی بسیار ضعیف و ناامیدکننده بود.

با توجه به وضعیت آلودگی هوای تهران، فروش طرح ترافیک در روز‌های دوشنبه و سه شنبه 21 و 22 آذر ماه ممنوع شد.

معاون اول قوه قضائیه، بخشنامه تعرفه‌های جدید دفاتر ازدواج و طلاق را امضا و ابلاغ کرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با اخلاگران بازار طلا، سکه و ارز از دستگیری 16 دلال بزرگ معاملات فردایی و طلای آبشده طی 24 ساعت گذشته در تهران خبر داد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: تاکنون بیش از 68 خانه محیط زیست با دبیران داوطلب در سطح محلات مناطق 22 گانه شکل گرفته و فعالیت مستقل دارند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با عنایت به گزارشات مردمی پیرامون عدم مطلوبیت روشنایی معابردر محله جنت‌آباد، مقرر شد ظرف یک هفته محله‌های فاقد روشنایی شناسایی و ظرف 15 روز آینده مشکلات برطرف شود.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه لغو شد.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در کشور 20 هزار و 800 مورد است؛ گفت: دستگاه‌های متولی در بحث تولید آلاینده‌ها به تکالیف خود در قانون هوای پاک عمل نمی‌کنند.

شهرداری منطقه 9 در راستای احیای سنت‌های اصیل ایرانی اسلامی درمحلات، نسبت به برگزاری جشنواره ترش و شیرین در گذر پاییزی بوستان شمشیری اقدام کرد.

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در راستای رویکرد اصلی مردمی‌سازی امور و تحول در روش‌ها و برنامه‌های خود، امکان « نظرسنجی از محتواهای کتب درسی» را فراهم کرده است.

سازمان انتقال خون ایران، جایزه برترین سازمان انتقال خون را از انجمن آسیایی طب انتقال خون دریافت کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: "پل حافظ" یکی از پل‌های قدیمی است و باید برداشته شده و به زیرگذر تبدیل شود.

شهردار منطقه 8 با اشاره به صدور 2004 رای تمهید برای واحدهای صنفی فعال در منطقه گفت: در 6 ماهه نخست سال نیز از 350 واحد صنفی بازدید دوره‌ای به عمل آمده است که از این میزان، 14 واحد صنفی مزاحم و آلاینده به علت رعایت نکردن مقررات لازم پلمب شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور از ایجاد پست‌های موقت در 100 گردنه خطرناک کشور برای پشتیبانی از پایگاه‌های جاده‌ای در طرح امداد زمستانه و مشارکت 13 هزار امدادگر در این طرح خبر داد.