جمعه 13 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره راهکارهای میان‌مدت برای کاهش آلودگی هوای تهران، توضیحاتی را ارائه کرد.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان این‌که بیماری‌های ایسکمیک قلب، سکته مغزی، سرطان ریه و بیماری‌های مزمن انسداد ریوی شایع‌ترین بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا هستند؛ هزینه اقتصادی ناشی از این بیماری‌ها را اعلام کرد.

عضو شورای شهر تهران نسبت به روزهای آلوده شهر تهران واکنش نشان داد و گفت: در این زمینه باید با مسببین و افرادی که ترک فعل کرده‌اند، برخورد شود.

دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: در ابتدا دادگاه حکم موقت رفع توقیف را برای روزنامه "جهان صنعت" داده بود اما خود مرجع قضایی دستور خود را ملغی کرد.

نایب‌رئیس شورای شهر درباره چرایی ورود واگن‌های مترو استیجاری به شهر تهران توضیح داد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با علت مخالفت شورایعالی اداری با ادغام "سازمان حفاظت محیط زیست" و "سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری" توضیحاتی را ارائه کرد.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه محاربه از ریشه حرب به معنای جنگ است، تاکید کرد: قانون برای همه یکسان است.

تجمع مردمی و دانشجویی اعتراض به نقض حقوق مردم ایران توسط سوئد و کشورهای اروپایی، مقابل سفارت سوئد برگزار می‌شود.

رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه در هفته گذشته 3080 مورد مزاحمت تلفنی برای اورژانس تهران ایجاد شده، گفت: در این بازه زمانی 92 نفر دچار مسمومیت با گاز منواکسیدکربن شدند.

رئیس قوه قضاییه دستور داد: مسئولان قضایی سیستان و بلوچستان با همکاری بخش‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی در شناسایی و دستگیری و محاکمه عاملان شهادت این عالم وارسته و مردمی اهل سنت شهرستان خاش اهتمام جدی و پیگیرانه داشته باشند.

معاون پژوهشی وزیر علوم در آیین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری گفت: با همکاری وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تعدادی از وزارتخانه‌ها، امروز شاهد افتتاح یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های پژوهش و فناوری کشور در سال‌های اخیر هستیم.

شهردار منطقه 14 از ایجاد 800 واحد فضای پارک برای رفاه شهروندان و روان‌سازی ترافیک در محدوده بازارگل شهید محلاتی این منطقه خبر داد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از صفر شدن پرداخت از جیب بیمه‌شدگان در مراکز ملکی و غیرملکی تامین اجتماعی خبر داد.

وزیر علوم اظهار کرد: در سال 2021 بیش از 78 هزار سند علمی از ایران منتشر شده است و رتبه اول علمی را در منطقه از آن خود کریم. اگر مقالات فارسی را نیز به آن اضافه کنیم، بالغ بر 100 هزار مقاله علمی و پژوهشی اصیل توسط دانشمندان ایرانی به چاپ رسیده است.

شهردار منطقه 12 از بازگشایی میدان امام خمینی (ره) برای حل مشکلات ترافیکی این محدوده، همراه با حفظ پلازای شهری در آن خبر داد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران از ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره آموزش و پژوهش در مدیریت شهری و روستایی خبر داد.