جمعه 13 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه در دوران کرونا و آنفلوآنزا در کشور، شاهد مصرف بی‌رویه برخی آنتی بیوتیک‌ها به ویژه داروی آزیترومایسین هستیم؛ گفت: استفاده از عسل، به عنوان داروی ضدسرفه مورد تایید سازمان‌های بین‌المللی و مراجع علمی است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در پژوهش میدانی بررسی کتیبه‌های فارسی بنگلادش، نزدیک به 120 کتیبه شناسایی و مستند شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه قوانین و مقرارت مختلف در خصوص شفافیت جامع نیستند، درخواست کرد تا در برنامه هفتم توسعه حکمی آورده شود که در رابطه با شفافیت کامل و جامع باشد.

بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، تمامی مدارس مقاطع تحصیلی استان‌های تهران و البرز به جز شهرستان‌های پردیس، دماوند و فیروزکوه و شهر رودهن در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 21 و 22 آذر ماه غیرحضوری شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: مأموران انتظامی استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد موفق به کشف 8 تن انواع مواد مخدر در 24 ساعت گذشته شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: 40 تُن مرغ منجمد با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) میان مددجویان تحت حمایت استان تهران در حال توزیع است.

آلودگی هوا این روزها به یکی از معضلات جدی کلان‌شهرهایی مانند تهران تبدیل شده که آثار زیان‌باری بر سلامت شهروندان دارد؛ در این گزارش به اهم راهکارهای تغذیه‌ای و مراقبی برای حفظ سلامتی در شرایط وخیم آلودگی هوا پرداخته ایم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ارتباط با پرونده امیر نصرآزادانی توضیحاتی داد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به چالش‌ها و مشکلات آلودگی شهر تهران پیشنهاد داد که نمایندگان دستگاه‌ها وسازمان‌های مسئول در بحث آلودگی هوا در صحن شورا حاضر و گزارشی را در باب اقدامات انجام شده خود ارائه کنند.

رئیس دیوان عالی کشور در جریان ملاقات مردمی، پیرامون پرونده‌ای 12 ساله با موضوع معامله به قصد فرار از پرداخت مهریه، دستورات لازم را در چارچوب مقررات صادر کرد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری داماد قاتلی که به علت اختلافات خانوادگی 4 نفر از اعضای خانواده همسر سابقش را به قتل رساند خبر داد.

رئیس قوه قضائیه با بیان "همه نامه‌هایی که سازمان بازرسی به اینجانب می‌نویسد، عنوان محرمانه دارد، از کجا که کار شما درست است؟" گفت: اگر اجازه می‌دادیم که دوربین‌ها در محاکم و زندان‌های ما بگردد، وضع ما بهتر از این بود.

با توجه به ادامه شرایط پایداری هوا و بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر اینکه برای فردا تا روز چهارشنبه هفته جاری شاهد بارش خاصی در تهران نخواهیم بود، تشدید وضعیت آلودگی هوای پایتخت دور از ذهن نخواهد بود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: دولت‌ها اساساً نمی‌توانند در خصوص مسائل محلی تدبیر کنند.

سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر قرار باشد که منبع تأمین برق موتورسیکلت برقی، نیروگاه‌هایی با سوخت فسیلی باشد، تأثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد و با این کار تنها تولید آلودگی را از منابع متحرک به سمت نیروگاه‌ها می‌بریم!