جمعه 13 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مرکز تخصصی تشخیص، غربالگری و پیشگیری از ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) همزمان با هفته پژوهش رسماً در پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: ما می‌خواهیم صدور "پروانه ساخت" را از 5 هزار به 10 هزار فقره در سال جاری و سال آینده نیز به 20 هزار فقره افزایش دهیم.

سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری عده‌ای از مخلان نظم و امنیت که اقدام به سنگ‌پرانی و تیراندازی به سمت کامیون های درحال تردد در جاده‌ها می‌کردند، خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مدارس باید از روش‌های نوین استفاده کنیم تا کارآمدی نظام تعلیم و تربیت بیشتر شود. واگذاری مسئولیت‌ها به دانش‌آموزان نیز کمرنگ شده است، در حالی که می‌توان بخشی از تدریس را به آنها واگذار کرد، مدارس باید به این سمت حرکت کنند.

دادستان تهران گفت: دو نفر در رابطه با انبار داروهای قاچاق و غیرمجاز و همچنین انبار کردن کالای ضروری سرم که این روزها نیاز اساسی مردم است، بازداشت شده‌اند.

مرگ‌ومیر مادران در دوران بارداری یا 42 روز پس از ختم بارداری در آمریکا در سال 2017 حدوداً سه برابر مادران ایرانی بوده است؛ در این مطلب به چند مقایسه جالب و مصداقی از وضعیت زنان ایرانی با زنان آمریکایی پرداخته ایم.

سخنگوی شورای شهر تهران از برگزاری جلسه اعضای شورا با شهردار تهران با موضوع حمل‌ونقل در جلسه آتی هم‌اندیشی خبر داد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: 1250 شرکت در پارک تهران مستقر هستند و در مجموع اشتغالزایی این پارک 6 هزار نفر بوده است.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری از پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی به 60 سال در لایحه برنامه هفتم توسعه خبر داد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: افزایش فوق‌العاده ویژه کارکنان اداری آموزش و پرورش و خدمتگزاران مدارس جزو اختیارات شورای حقوق و دستمزد است و وزارت آموزش و پرورش در تلاش برای پیگیری آن است.

1200 نفر از پزشکان کشورمان با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان نظام پزشکی کل کشور، انزجار خود را از "حمید و فرزانه قره‌حسنلو" به عنوان پزشک و کارشناس آزمایشگاه که از مباشران در شهادت روح‌الله عجمیان هستند، اعلام کردند.

سرویس اشتراک پریمیوم 8 دلاری توییتر بلو دوباره در دسترس قرار گرفت.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نسبت به هوای آلوده شهر تهران در این روزها انتقاد کرد و گفت: "دادستان کل" نسبت به کوتاهی و ترک فعل دستگاه‌ها در قانون هوای پاک ورود پیدا کند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به همزمان شدن چند چالش از جمله آغاز اغتشاشات و افزایش تورم گفت: در 6 ماه دوم سال جاری از اواخر شهریور ماه، شاهد کاهش 60 تا 85 درصدی گردشگران داخلی و خارجی هستیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این‌که مشکل نقدینگی شرکت‌های دارویی به طور کامل حل نشده است، گفت: از تسهیلات 15 هزارمیلیارد تومانی که قرار بود به شرکت‌ها پرداخت شود تنها بخش کوچکی در مسیر تحقق قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص مطرح شدن مسئله واگن‌های استیجاری گفت: این موضوع چندی پیش از سوی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مطرح شده و در حد یک پیشنهاد است.