جمعه 13 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در بازدید 3 روزه متوالی از زندان اوین، زندان تهران بزرگ و زندان زنان و نیز بازداشتگاه‌های تحت نظارت سازمان زندان‌ها، وضعیت بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

رئیس پنجمین کنگره جراحی‌های چاقی و متابولیک با بیان این‌که بیش از 63.7 درصد مردم ایران یعنی بیش از 50 میلیون نفر از جمعیت کشور دچار اضافه‌وزن و چاقی هستند؛ عوارض چاقی را تشریح کرد.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تمامی مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد با این صندوق و مطالبات بازنشستگان که اسناد آن به صندوق رسیده است، بابت طرح جبران هزینه خسارت درمان، ظرف 24 ساعت آینده پرداخت و تسویه خواهد شد.

شهردار منطقه 6 تهران از احداث و بهره‌برداری از 5 ایستگاه خط 6 مترو تا نیمه اول سال آینده خبر داد و گفت: طول نهایی خط 6 مترو تهران به 39 کیلومتر می‌رسد که آن را تبدیل به طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه خواهد کرد!

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در آن به 6 ساحت تربیتی اشاره شده گفت: هم‌اکنون اولویت آموزش و پرورش تحصیل علم است و این باعث شده 6 ساحت تربیتی عملیاتی نشود!

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از نوسازی 6 هزار و 200 پلاک در حریم راه‌آهن در مناطق 18 و 17 در صورت مساعدت دولت خبر داد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: به ثبت رسیدن میراث فرهنگی ناملموس هم ادای احترام به فرهنگ و تمدن هم در جهت تقویت همبستگی جهانی است و به عبارتی زمانی که دو الی سه کشور یک اثر فرهنگی و تمدنی دارند این وجه سبب می‌شود به یکدیگر نزدیکتر شوند.

شهربازی پاساژ مجتمع تجاری الماس در تهرانپارس که اخیراً تصاویر کشف حجاب متصدیان آن منتشر شده بود با دستور مقام قضایی پلمب شد.

مدارس برخی شهرستان‌های استان تهران روز دوشنبه چهاردهم آذر ماه به علت برودت هوا و یخبندان غیرحضوری شد.

فردی که با جعل هویت یکی از خبرنگاران صدا و سیما اقدام به ارسال پیامک به برخی بازیگران کرده بود، دستگیر شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از بارش شدید برف در محور لواسانات خبر داد و از مردم درخواست کرد اگر کار ضروری ندارند به این محور مراجعه نکنند.

با تصویب هماهنگ بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب طرحی ویژه از جذب برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی و رتبه‌های برتر آزمون سراسری در رشته‌های اولویت‌دار کشور (طرح دکتر اژه‌ای) حمایت می‌شود.

رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی سازمان بهزیستی گفت‌: طبق گزارشات شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی تاکنون 500 اتوبوس وارد ناوگان شهری شده و قول داده‌اند تا سال آینده 8000 دستگاه اتوبوس منطبق بر شرایط زیستی معلولان وارد ناوگان شهری بشود.

در سومین پویش نیکوکاران استان تهران با محوریت آزادی مادران زندانی، 15 زندانی زن دیگر آزاد شدند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از آب‌رسانی به 100 روستا تا پایان سال جاری توسط هلال احمر با همراهی خیرین خبر داد.