جمعه 13 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دبیر ستاد ملی جمعیت گفت: یکی از دلایل ناباروری فرزندآوری دیرهنگام است و بنابراین در کنار تدابیر قانون باید به حوزه فرهنگ‌سازی در نظام بهداشتی و درمانی توجه کرد.

مرد جوانی که در یک درگیری مرد جوانی را به قتل رسانده بود، بازداشت شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: محموله جدید آنتی‌بیوتیک به میزان 40 تُن یکشنبه سیزدهم آذرماه از مبدأ هند وارد کشور شد و یک محموله 50 تنی دیگر نیز روز جمعه وارد می‌شود.

در دهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت 14 بخش موضوعی از جمله نفت و پتروشیمی، برق، الکترونیک و نرم‌افزار، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی، کشاورزی و محیط‌زیست و... به‌منظور عرضه محصولات و خدمات فناورانه ایران‌ساخت ارائه شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه مطالباتی از دولت داشتیم که یک هزار میلیارد تومان از آن در قالب سهامی از پتروشیمی به ما واگذار شد، اما در مجموع 10 هزار میلیارد تومان مطالبات حسابرسی شده از دولت داریم.

زن جوان تهرانی که دو مرد را اجیر قتل شوهرش در تهرانپارس کرده بود، به همراه عاملان جنایت توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی بازداشت شد.

روز شنبه هفته جاری، خبر تولد غیرمنتظره 2 توله یوزپلنگ ایرانی در فصل پاییز منتشر شد؛ حالا نخستین فیلم از این توله یوزهای پاییزی پارک ملی توران منتشر شده است.

یک محقق و استاد دانشگاه حوزه هوا و فضا، پیشنهاد ساخت یک حباب جنگلی 50 هکتاری در کره مریخ را داده است!

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست با فعالان اصناف با سعه صدر و حوصله مطالب را بسیار عالی گوش داد و با دقت‌نظر اظهارنظر کردند که بسیاری از اظهار نظرهایشان می‌تواند رهگشای کار اصناف باشد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در بخش عمده‌ای از کیت‌های ژنتیک به خودکفایی رسیده‌ایم.

معاون گردشگری گفت: در حال حاضر نوآوری‌های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه‌هایی با تم‌های جدید و با پتانسیل جذب مخاطبان متنوع در حال برگزاری است که اطلاع‌رسانی جامعی نمی‌شود و باید محمل درستی برای نمایش این برنامه‌ها فراهم شود.

سال 82 را می‌توان مطلع سخنان مقام معظم رهبری در آغاز نهضت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور دانست؛ رهبری امسال تأکید کردند یکی از چیز‌هایی که می‌تواند فرصت‌های شغلی را زنده کند، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

معاون صنایع دستی با اشاره به اهمیت معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی در طول برگزاری جام‌جهانی در قطر گفت: به همین منظور کشور قطر فضای بزرگی را در دهکده فرهنگی کتارا جهت عرضه و نمایش ظرفیت‌های "گردشگری و صنایع دستی" در اختیار ایران قرار داده‌اند.

کارشناسان سلامت در اروپا نسبت به تهدید سه‌گانه کرونا، آنفلوانزا و ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) در زمستان امسال هشدار می‌دهند؛ ترکیبی که می‌تواند فشار زیادی را بر سیستم‌های بهداشت عمومی کشورهای اروپایی در آستانه تعطیلات وارد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) گفت: در دانشکده پرستاری بقیه‌الله (عج) به عنوان یکی از بزرگترین دانشکده های پرستاری در کشور، تاکنون 4 هزار پرستار و کادر پرستاری در 11 رشته تربیت شدند.