جمعه 13 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سرپرستار بخش سوختگی بیمارستان 15 خرداد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به برخی از اقدامات غلط در مصدومیت ناشی از سوختگی اشاره و اقدامات اولیه برای مواجهه با مصدوم سوختگی را تشریح کرد.

یکی از چهره‌های پیشکسوت عرصه دوخت‌های سنتی و پارچه‌بافی استان گلستان، ثبت جهانی "ترکمن دوزی" در یونسکو را مهمترین عامل برای جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن این هنر و مایه شادکامی و امیدواری هنرمندان صنایع دستی کشور دانست.

کشور قطر به عنوان نخستین میزبان مسلمان بازی‌های جام‌جهانی فوتبال، سعی کرده است با انجام اقدامات فرهنگی و ترویجی در راستای شناساندن دین مبین اسلام تلاش کند.

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مجموعه‌ای 110 هکتاری در شمال شهر تهران است که توسط شاهان در دوره قاجار و دوره پهلوی، بنیان‌گذاری شد و گسترش یافت. زیبایی این کاخ با فرارسیدن فصل پاییز دو چندان شده است.

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه باید برای احساسات کودکان اعتبار قائل شوید، هشدار داد: کودکان را در معرض اخبار بد و ناگوار قرار ندهید.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: هر جا دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در حوزه پولشویی هماهنگ و هم‌سو بودند از بروز بسیاری از مفاسد مهم و کلان که بعضا نجومی بودند، پیشگیری شد.

یکی از حوزه‌هایی که با کمک محصولات دانش‌بنیان توانسته در مسیر توسعه‌یافتگی قرار گیرد، "گیاهان دارویی" است؛ حوزه‌ای که امروز از ظرفیت دانشی و تخصصی 800 شرکت فعال در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی بهره‌مند است که 190 مجموعه دانش‌بنیان شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از خدمات‌رسانی به 635 نفر متاثر از برف و باران در 2 روز گذشته خبر داد.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران گفت: مراکز درمانی شرکت شهر سالم برای ارزیابی بهتر و دریافت نظرات مراجعه‌کنندگان به QR کد مجهز می‌شوند.

بازدید دانشجویان از برج میلاد تهران به مناسبت روز دانشجو در 16 آذر رایگان خواهد بود.

رتبه یک یعنی آموزشیار معلم تاکنون برای 80 درصد معلمان صادر و تا پایان آذرماه نیز برای 20 درصد بقیه صادر خواهد شد و معوقات 8 ماهه آنها پرداخت می‌شود.

شهردار منطقه 9 از اجرای طرح ضربتی نهضت لایروبی انهار در غرب پایتخت پیش از شروع نزولات جوی به منظور پرهیز از آبگرفتگی در معابر و تردد روان خبر داد.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران از آمادگی کامل برای شن‌پاشی در معابر برفی در پایتخت خبر داد.

شهروندان اراکی با راه‌اندازی یک کارزار اینترنتی خواستار توقف "مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند" اراک شدند.

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئولان قضائی و انتظامی و امنیتی باید کسانی که بازاریان و کامیون‌داران را تهدید می‌کنند که اگر کار را تعطیل نکنند مغازه و کامیون آنها را به آتش می‌کشند، شناسایی، تعقیب و محاکمه کنند.

سرپرست واحد پیوند و فراهم‌آوری دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: فرآیند احیا و اهدای اعضای حیاتی بدن پس از تایید فوت فرد اهداکننده برای نخستین بار در خاورمیانه و در دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد.