شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دادستان تهران در برنامه ملاقات مردمی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، به درخواست‌ها و مشکلات حقوقی و قضائی 127 نفر از شهروندان و به مدت پنج ساعت رسیدگی کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با قدردانی از مواضع اصولی کشور روسیه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و با انتقاد از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا و برخی از کشورهای غربی گفت: آنها با استفاده ابزاری از واژه حقوق بشر در حقیقت حقوق انسان‌ها را پایمال می‌کنند.

اغتشاشگری که با وعده دریافت 30 میلیارد تومان با تهیه کوکتل مولوتف به دنبال برهم زدم امنیت و آرامش مردم در تهران بود، بازداشت شد.

در ادامه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران و برهم‌زنندگان امنیت در دادگاه انقلاب تهران و در پی تشکیل جلسات دادگاه متهمان در حضور وکلای آ‌ن‌ها، حکم بدوی سه نفر دیگر از اغتشاشگران صادر شد.

مرد جوانی که قصد داشت به دانش‌آموزان شرق تهران مواد مخدر بفروشد، با حضور به موقع پلیس دستگیر شد.

نسخه جدید اپلیکیشن "دوچرخه" (2‌.0‌.0) با افزودن امکانات و قابلیت‌های متنوع و کاربردی منتشر شد.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از مقابله بی‌امان مرزبانان با قاچاقچیان سلاح و مهمات و کشف قریب به 800 قبضه سلاح جنگی طی 55 روز گذشته خبر داد.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: امنیت و آرامش مردم برای ما بسیار مهم است و نمی‌گذاریم مردم دچار مشکلات امنیتی شوند.

براساس سند جدید ستاد علم و فناوری در حوزه نانو باید تا سال 1412 تعداد اختراعات بین‌المللی استفاده شده در حوزه نانو به 700 اختراع، تعداد محصولاتی که نخستین بار در جهان تجاری‌سازی شده به 45 محصول و سهم صادرات ایران از فناوری فناوری به 25 درصد برسد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

مدیرعامل مؤسسه متخصصان گردشگری، بازگشت سرمایه برای اقامتگاه‌های تاریخی که مشمول پروژه واگذاری به بخش خصوصی می‌شوند را نزدیک به صفر برآورد کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام واردات آنتی‌بیوتیک‌ها در کنار افزایش تولید تا اشباع بازار، گفت: یک محموله دارویی روز جمعه وارد کشور می‌شود و طی هفته آینده نیز واردات محموله‌های دیگر ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بخش مهمی از آموزش های حقوقی به جوانان در جمهوری اسلامی ایران ذیل آموزش های حقوق شهروندی قرار می گیرد که امروزه مورد تاکید اغلب دولت هاست.

آموزش و پرورش اعلام کرد: با همکاری دانشگاه امام حسین (ع) جهت طراحی نحوه ورود مفاهیم استکبارستیزی به کتاب‌های درسی اقدام خواهد شد.

کارشناسان با تأکید بر اهمیت پرداختن به موضوع پلاستیک در cop27، اعلام کردند که تعهدات فعلی جهان در قبال پلاستیک، تنها هفت درصد از ورود پلاستیک به محیط زیست را کاهش می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نشانه‌های کاهش تعداد تخمک در زنان، علل کم‌شدن ذخیره تخمدان را تشریح کرد.