شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران از عملیاتی شدن ساخت 20 هزار واحد مسکونی در تهران تا دو ماه آینده در پایتخت خبر داد.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به موضوعات مختلفی از جمله وضعیت حمل و نقل عمومی، موضوع آلودگی و وارونگی هوا و همچنین قانون پاک و نبود استاندار برای پایتخت پرداختند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در مورد پرونده‌ها و موضوعات مهم در دستگاه قضا دو وظیفه وجود دارد؛ یکی پیگیری و اقدام قانونی و قضائی تا حصول نتیجه و دوم اطلاع‌رسانی صحیح به مردم در مورد اقدامات.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به آغاز تامین خون مورد نیاز مصدومان حوادث پیش از رسیدن به بیمارستان گفت: میانگین موجودی خون در کشور دو برابر شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره فوق‌العاده ویژه معلمان توضیحاتی داد.

چین یک ماهواره سنجش از دور جدید از سری Yaogan-34 را بر فراز موشک حامل Long March-4C از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین به فضا فرستاد. این ماهواره در بررسی منابع زمین، برنامه‌ریزی شهری و... کاربرد دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در دیدار با نمایندگان حدود 100 کشور به روشنگری در خصوص اغتشاشات و نقش مخرب برخی کشورها در بروز این اغتشاشات پرداخت.

رئیس شورای شهر تهران گفت: قاعدتا با این شرایط و عدم تحویل اتوبوس‌ها باید در انتظار روزهای نامناسبی همانند سال‌های قبل در شهر تهران باشیم.

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: ساخت‌و‌ساز مسکن در تهران استمرار دارد. قرار است 20 هزار توسط سپاه، 15 هزار واحد توسط ارتش، 5 هزار واحد توسط فرماندهی انتظامی، 50 هزار واحد توسط شستا و 10 هزار واحد توسط شرکت برنا تهاتر ایرانیان ساخته شوند.

یک پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: امروز بیش از 90 درصد مقالات ما عرضه‌محور هستند و هیچ تقاضای مشخصی ندارد، یعنی تقاضا از سمت صنعت و بدنه اجرایی کشور وجود ندارد!

شمارش معکوس برای آغاز بزرگترین رویداد جهانی بعد از همه‌گیری ویروس کرونا در کشور قطر در حالی آغاز شده است که پیش‌بینی شده است حدود 1.2 میلیون نفر برای تماشای مسابقات فوتبال جام‌جهانی 2022 وارد این کشور شوند.

سرپرست اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان این که "مسائل فرهنگی" از مهم‌ترین عوامل کاهش فرزندآوری هستند؛ 10 باور اشتباه درباره فرزندآوری را تشریح کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی در بازه سه ساله آغاز شده است و هرسال 120 هزار معلم را آموزش خواهیم داد تا در طول سه سال تمام معلمان دوره ابتدایی حداقل در دروس فارسی و ریاضی آموزش ببینند.

بر اساس اطلاعاتی که در آمارنامه دارویی سال 1400 منتشر شده است؛ رمدسیویر با 5 هزار و 600 میلیارد تومان بیشترین سهم ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: با بررسی‌های انجام شده در خصوص انتقال اچ. ای. وی طی سال‌های گذشته، رابطه جنسی محافظت نشده از اعتیاد تزریقی پیشی گرفته است و با انتقال این بیماری از طریق اعتیاد تزریقی کمتر مواجه‌ایم.

وزارت آموزش و پرورش، کلیات نحوه ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات دروس امتحانات نهایی برای داوطلبان کنکور را اعلام کرد.