شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی با بیان اینکه در کشور ما 50 درصد سالمندان سه بیماری مزمن دارند؛ گفت: در کشورهای پیشرفته به ازای هر 18 سالمند یک تخت آسایشگاهی وجود دارد در حالی که ما یک تخت آسایشگاهی به ازای هر 640 نفر سالمند داریم!

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از نوسازی بیش از 80 درصد از ماشین‌آلات برف‌روبی پایتخت خبر داد.

وزیر میراث فرهنگی توجه به مرمت کلیساهای ایران و بازنشر اخبار آن در دنیا را عاملی مهم در مقابله با ایران‌هراسی دانست و گفت: آنقدری که خانم شرلی آودیان ارمنی، مدیر پایگاه کلیساهای تاریخی با ایران‌هراسی مقابله‌ی مؤثر می‌کند، خیلی از مسلمان‌ها نمی‌کنند!

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به آمادگی شهرداری تهران برای روزهای بارانی و برفی در پایتخت گفت: 29 هزار نیروی کارگری و فضای سبز و همچنین بالغ بر دو هزار دستگاه ماشین‌آلات برای این ایام پیش‌بینی شده است.

بنیان‌گذار صندوق احیای کشور گفت: روند تغییر کاربری و بهره‌برداری از ابنیه تاریخی باید بر اساس منشور احیای جهانی پیش رود و در غیر این صورت، احیای بافت‌های تاریخی اتفاق نیفتاده است.

فضای مجازی بخش بزرگی از زندگی کودکان و نوجوانان را به خود اختصاص داده است، حضور در این فضا گاه با مخاطراتی همچون قرار گرفتن در معرض محتوای نامناسب همراه است.

برخی چهره های سرشناس در پی انتشار مطالب توهین‌آمیز و تحریک کننده به دادسرا احضار شدند.

یک شرکت دانش‌بنیان توانست سرمایه 4.5 میلیارد تومانی مورد نیاز خود برای بهبود فرآیندهای تعمیر و نگهداری تجهیزات کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی از طریق هم‌سرمایه‌گذاری دو جزیی صندوق نوآوری و شکوفایی و عاملیت صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی تامین کند.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره «صد دانه یاقوت» را با برنامه‌های متنوع از 28 آبان تا 11 آذرماه در فرهنگسراهای ولا، اشراق، خاوران و بهمن برگزار می‌کند.

نوزدهمین انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات از ساعت 10 تا 16 روز یکشنبه 29 آبان به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

طی حکمی از سوی شهردار تهران، هرمزی به سمت مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) منصوب شد.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: حداقل 50 درصد از تصادفات کشور، مربوط به نقص فنی خودروهای داخلی است.

گزارش سالانه 1400 زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان امروز در همایش ملی رونمایی از گزارش سالیانه زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان رونمایی شد.

یک کارشناس ارشد زیست‌بوم دانش‌بنیان گفت: بر اساس آمار در پایان سال 1400 حدود 275 هزار نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت داشتند و این آمار نسبت به ابتدای سال 99 رشد 20 درصدی داشته است.

در بیست و سومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور، پیشنهاد برگزاری نخستین کمپین ویلچررانی مسئولان کشوری در 12 آذر ماه مصادف با روز جهانی معلولان پیشنهاد شد.

دستیار معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: دو باگ اساسی و زیرساختی در حوزه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که یکی اعتبارسنجی و دومی ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود است. اگر این دو موضوع در کشور حل شود ما در بحث تأمین مالی دیگر مشکلی نداریم.