شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی حدود یک میلیون معلم کار سختی است اما با جدیت و حرکت جهادی و انقلابی وزیر آموزش و پرورش در حال عملیاتی شدن است.

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لالین، توله خرس سیاه بلوچی در آینده‌ای نزدیک به باغ وحش چاه‌نیمه در استان سیستان و بلوچستان که زیستگاه اصلی آن است، منتقل می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا نیست و تعداد شهرهای نارنجی نیز کاهش یافته است؛ اکنون 444 شهر در وضعیت زرد و آبی قرار دارند.

قائم‌مقام صندوق توسعه ملی گفت: در 6 ماهه اول سال 1401 نزدیک به 7.6 هزار میلیارد ریال قرارداد شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است که از این رقم میزان تسهیلات اعطایی در این 6 ماه از سوی صندوق توسعه ملی 5.2 هزار میلیارد ریال بوده است.

هوای امروز پایتخت در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

داوطلبانی کنکور دی ماه که فاقد سوابق تحصیلی هستند باید در امتحانات نهایی دی ماه شرکت کنند.

کلیه مراحل برقراری مستمری بازنشستگی عادی، از کارافتادگی و بازماندگان بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی، در صورت احراز شرایط قانونی مقرر در قانون تأمین اجتماعی، به صورت کاملا غیرحضوری و از طریق سامانه Es.taimn.ir قابل انجام و پیگیری است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور با تبیین چگونگی آموزش حقوق‌یاران، ایجاد صلح و سازش، آزادسازی زندانیان و حضور در عرصه بین‌الملل را از اهداف حقوق‌یاران برشمرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره این ابهام که آیا مجلس افزایش 35 درصدی فوق‌العاده ویژه کارکنان دولت از جمله معلمان را حذف کرده است، توضیح داد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با تشکیل ستاد رصد تامین دارو، کمبودهای دارویی بررسی شدند که بخشی از این کمبودها سراسری بوده و نیاز به زمان بیشتری دارد، اما کمبود برخی داروها، مقطعی بود که با جابجایی موجودی بین استان‌ها، مشکل برطرف می‌شود.

یک شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت ایران "کاتتر انتقال جنین" طراحی و ساخته است که پیش از این، از سه کشور آلمان، فرانسه و آمریکا تأمین می‌شده است. قیمت تمام‌شده این محصول نصف نمونه‌های خارجی است.

آژانس فضایی سرنشین‌دار چین فیلمی از راهپیمایی فضایی تایکونوردان (فضانوردان) فضاپیمای Shenzhou-14 چین را در 90 ثانیه منتشر کرده است. این فعالیت برون‌ایستگاهی نزدیک به 5.5 ساعت به طول انجامیده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تجویز و مصرف آنتی بیوتیک ها تبدیل به یک چالش شده است، گفت: تجویز آنتی‌بیوتیک برای درمان آنفلوانزا صحیح نیست.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: سرطان سومین عامل مرگ ایرانیان است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این‌که ایران رتبه اول منطقه را در تولید دانش داروسازی دارد گفت: بیشترین داروها در بیماری های قلبی و عروقی مصرف می‌شود‌.

جدیدترین تصویر خیره‌کننده تلسکوپ فضایی جیمز وب، نگاهی به یک پیش‌ستاره (ستاره در حال شکل‌گیری) با نام L1527 است که در ابری به شکل یک ساعت شنی پنهان شده است.