یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

عضو هیئت علمی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با بیان این‌که حدود نیمی از افراد نابارور به اندومتریوز مبتلا هستند؛ علائم این بیماری را تشریح کرد.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" است اما پیش‌بینی می‌شود که با افزایش ترافیک شامگاهی، کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار گیرد.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: "سامانه مدیریت پنجره واحد زمین" می‌تواند بر 20 عنوان مجرمانه حوزه زمین اثر خودش را بگذارد و از زمین‌خواری و تغییر کاربری غیرمجاز و سایر عناوین مجرمانه مرتبط با حوزه زمین جلوگیری به عمل آورد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، آخرین وضعیت جاده‌های کشور در پی بارش‌های امروز را تشریح کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران از برخورد جدی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در منطقه 5 توسط شهرداری تهران خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با تاکید بر این نکته که تأمین معیشت مردم سیستان در گرو "احیای هامون" است، گفت: با استحصال "آب ژرف" برای تأمین آب شرب سیستان موافقیم و از آن استقبال می‌کنیم اما هنوز درخصوص پایداری این آب‌ها اقناع نشده‌ایم.

عضو شورای شهر تهران بر کنترل حیوانات موذی در سطح شهر تهران توسط شهرداری تأکید کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: احتمال دارد تا پایان سال جاری حدود 700 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌و‌نقل شهر تهران اضافه شود.

"رصدخانه ملی ایران" یکی از طرح‌های ملی در حوزه نجوم است؛ ساخت تلسکوپ این رصدخانه، پیچیدگی‌های فنی و مهندسی بسیار زیادی دارد که با وجود تنگناهای تحریم و بعد از 20 سال حاصل شده و حالا ایران به باشگاه کشورهای سازنده "تلسکوپهای کلاس 4 متری" وارد شده است.

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بارم‌بندی پیشنهادی کتاب‌های درسی برای بهره‌برداری دبیران و معلمان سراسر کشور جهت امتحانات را اعلام کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش طی حکمی «صادق ستاری فرد» به‌عنوان «سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع» منصوب کرد.

"رصدخانه ملی ایران" تصویر زیبا و شگفت‌انگیزی از کره ماه بر فراز این رصدخانه منتشر کرده است.

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: بر اساس اعتبارات ابلاغی، سهم سرانه دانش‌آموزی برای تغذیه دانش‌آموزان مدارس شبانه‌رویز برای سه وعده تنها 30 هزار تومان است در حالیکه حداقل هزینه سرانه غذایی شبانه‌روزی‌ها مبلغ 140 هزار تومان برآورد می‌شود!

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با معاون وزیر دادگستری جمهوری آذربایجان پیشنهاد داد که کارگروهی مشترک برای پیشگیری از جرائم فرامنطقه‌ای و سازمان‌یافته بین دو کشور تشکیل شود.

در چهارمین جلسه دادگاه میلاد حاتمی عنوان شد؛ میلاد حاتمی، دختران را اغفال کرده و به بهانه دادن پول و خانه و ماشین از آنها می‌خواست تا به ترکیه بیایند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از پذیرش بیش از 12 هزار نفر در آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه خبر داد.