یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم گفت: قرار نیست سندی در اجلاس "cop27" امضا شود و ما بیشتر در جایگاه مطالبه‌گری حضور پیدا می‌کنیم؛ چرا که برخی از تعهدات تعدادی از کشورها، تا به امروز انجام نشده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: با تلسکوپ رصدخانه ملی ایران می‌توانیم ردشیفت نزدیک (انتقال به سرخ) را رصد کنیم که این ردشیفت نزدیک به ما کمک می‌کند که آن ناحیه‌ای که "انبساط عالم" در آن اتفاق می‌افتد را مطالعه کنیم.

؛ فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: موضوع زندان اوین به سرعت و با اقتدار مدیریت شد و در این صحنه نیز نقشه دشمنان که به دنبال ایجاد آشوب و اغتشاش در ندامتگاه‌ها بودند نقش بر آب شد.

پلیس تهران در خصوص ماجرای یک درگیری در خیابان کارون اطلاعیه‌ای صادر کرد.

وزارت آموزش و پرورش، فوت دانش‌آموز دختر در ماجرای امروز هنرستان صدر تهران را تکذیب کرد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از کشف محموله‌های سلاح و مهمات در دو شهرستان یکی از استان‌های جنوبی کشور خبر داد و گفت: این محموله‌ها حاوی 20 هزار فِشنگ کلت و کلاشینکف، 333 قبضه سلاح کلاشینکف و سایر سلاح‌های جنگی است.

پدر مرحومه "آرنیکا قائم‌مقامی" با مراجعه به دادسرای امور جنایی با بیان اینکه فوت دخترش ارتباطی با اغتشاشات اخیر نداشته است، جزئیاتی از نحوه فوت دخترش را بیان کرد.

فردا نیمی از ساکنان کره زمین شاهد خورشیدگرفتگی هستند؛ در ایران نیم‌سایه ماه در ساعت 13:23 دقیقه در مرزهای شمال غربی ایران وارد خاک ایران می‌شود و ساعت 16:28 دقیقه از جنوب شرقی کشور خارج می‌شود و نزدیک به 3 ساعت شاهد خورشیدگرفتگی در ایران هستیم.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: در ایران حدود 13 هزار رسانه داریم و روزنامه‌نگاران فراوانی مشغول کارند که مشاوران و در عین حال منتقدان دلسوز اصحاب سیاست محسوب می‌شوند.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران گفت: پایتخت‌نشینان از نوروز تا پایان مهرماه 1401 با ثبت آمار 227 هزار و 191 واحد اهدای خون به یاری بیماران شتافتند.

دادستان تهران از صدور قرار مجرمیت برای 315 آشوب‌گر در تهران خبر داد و گفت: برای 4 دیگر هم کیفرخواست با اتهام محاربه صادر شده است.

معاون بهره‌برداری ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت: هم‌اکنون خودروهای تولید داخل آبان 1397 و ما قبل و خودروهای وارداتی اکتبر 2018 و ما قبل مشمول معاینه فنی هستند.

شهردار تهران درخصوص زمان بهره‌برداری از پروژه بزرگراه شهید بروجردی توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس مرکز تحقیقات هوا و تغییر اقلیم دانشگاه شهید بهشتی "تغییر اقلیم" بزرگترین چالش قرن معاصر دانست و گفت: تغییرات اقلیمی باعث گرمایش زمین، جنگل زدایی و بالا آمدن آب دریاها شده و از دیدگاه WHO باعث بروز بیماری‌های نوپدید عفونی شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام مجدد زائران ایرانی به سوریه خبر داد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.