یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در همایش کشوری مدیران سازمان ثبت از یکسان‌سازی رویکرد‌های ثبتی برای دستیابی سریع‌تر به تحقق سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و چشم‌انداز‌های قوه قضائیه در سند تحول و تعالی خبر داد.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: سردار "آیت اله گودرزی" همیشه دلسوز کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از وقوع آتش‌سوزی در ساختمان تجاری پارک‌وی خبر داد.

مرد جوان در جریان درگیری که بخاطر یک نخ سیگار اتفاق افتاد، به قتل رسید.

یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نخبگان تأکید کردند لزوم برگزاری "تورهای علمی" برای نخبگان کشور بود اما عملیاتی شدن این تاکید رهبری از سوی مسؤلان مربوطه، چطور معادلات دانشگاه، صنعت و حتی مسئله "مهاجرت نخبگان کشور" را متحول می‌کند؟

رئیس شورای شهر تهران گفت: فرونشست زمین کم کم برای تهران و شهرهای بزرگ تهدیدکننده خواهد بود که باید برای آن نیز فکر منطقی کرد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

دبیر ستاد توسعه گیاهان دارویی گفت: در "پاویون صادرات" به دنبال این هستیم که 100 نفر فعال در حوزه گیاهان دارویی را از کشورهای مختلف از جمله آلمان، لهستان، ترکیه، عمان، روسیه، هند و... به نمایشگاه دعوت کنیم.

متهم اصلی پرونده قتل در "سفره‌خانه خانه آذربایجان" خودش را تسلیم کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی کرد.

معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از هوشمندسازی معاینه فنی خودروها خبر داد.

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راهکارهای کنترل و پیشگیری از انتقال و انتشار بیماری‌های تنفسی مانند آنفلوانزا را اعلام کرد.

در هفته گذشته بیش از 168 هزار واحد صنفی مورد بازرسی وزارت بهداشت قرار گرفته‌اند که از این تعداد 373 مرکز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند. عرضه مواد غذایی فاسد و آلوده بیشترین موضوع شکایات مردمی از اصناف بوده است.

4 زن دیگر، مرد جوانی که در شرق تهران زنان را هدف تجاوز قرار داده بود، شناسایی کردند و بدین ترتیب آمار قربانیان این پرونده به 8 نفر رسید.

یک کارشناس حقوق کیفری با اشاره به بالا رفتن آمار دزدی‌ها پس از تصویب کاهش مجازات سرقت، لزوم طبقه‌بندی جرایم خشونت‌آمیز در قانون را مورد تأکید قرار داد.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: مجله "نیچر" یکی از مجلات معتبر علمی، گزارشی را چاپ کرده است که اذعان می‌کند ایران در حال حرکت (پیشرفت علمی) است و کلیدواژه‌های آن نیز "رهبری"، "جامعه علمی"، "خودکفایی علمی" و "تاریخچه علمی" است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به دلیل تشدید مقوله ایران‌هراسی توسط رسانه‌های غربی در طول یک ماه گذشته با شرایط جدیدی روبه‌رو هستیم؛ به گونه‌ای که غربی‌ها تمام تلاش خود را به کاربسته و مکرر توصیه کرده‌اند که کسی به ایران سفر نکند.