یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران گفت: پایتخت‌نشینان از نوروز تا پایان مهرماه 1401 با ثبت آمار 227 هزار و 191 واحد اهدای خون به یاری بیماران شتافتند.

دادستان تهران از صدور قرار مجرمیت برای 315 آشوب‌گر در تهران خبر داد و گفت: برای 4 دیگر هم کیفرخواست با اتهام محاربه صادر شده است.

معاون بهره‌برداری ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت: هم‌اکنون خودروهای تولید داخل آبان 1397 و ما قبل و خودروهای وارداتی اکتبر 2018 و ما قبل مشمول معاینه فنی هستند.

شهردار تهران درخصوص زمان بهره‌برداری از پروژه بزرگراه شهید بروجردی توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس مرکز تحقیقات هوا و تغییر اقلیم دانشگاه شهید بهشتی "تغییر اقلیم" بزرگترین چالش قرن معاصر دانست و گفت: تغییرات اقلیمی باعث گرمایش زمین، جنگل زدایی و بالا آمدن آب دریاها شده و از دیدگاه WHO باعث بروز بیماری‌های نوپدید عفونی شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام مجدد زائران ایرانی به سوریه خبر داد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

مرد جوانی که پس از مشاهده طوفان عصر یکشنبه تهران به قصد گرفتن سلفی به سمت پنجره رفته بود، از طبقه 12 خانه خود سقوط کرد و به کام مرگ فرو رفت.

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوبه‌ای را داشته که در صورت تصویب در صحن علنی، رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین بدون شرکت در آزمون انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران با بیان اینکه در حال حاضر از معدود کشورهایی هستیم که نیاز به سبد دیالیز در کشور تامین می‌شود، گفت خوشبختانه ما نیاز به واردات محصولات دیالیزی نداریم و این محصولات با بهترین کیفیت و تکنولوژی تولید می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شناور شدن ساعت کار، تا 22 درصد می‌تواند پیک ترافیک را کاهش دهد، البته به شرطی که به طور کامل اجرایی شود؛ پیشنهادات دیگر مثل دورکاری یا دورکار شدن حداقل 20 درصد کارکنان به تصویب نرسید.

رئیس قوه قضائیه گفت: همکاران قضائی ضمن التزام به موارد قانونی و در حدود کمتر از یک ماه کیفرخواست بسیاری از عناصر اغتشاشات و قضایای اخیر را صادر و به دادگاه ارسال کرده‌اند که این پرونده‌ها در دادگاه تعیین وقت شده و رسیدگی برخی از آنها شروع شده است.

بابونه یکی از گیاهان دارویی است که از زمان قدیم برای بیماری‌های مختلف مورد مصرف مردم قرار می‌گرفته است؛ این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت، افسردگی، فشار خون سودمند است؛ در این مطلب به خواص مختلف و متنوع بابونه پرداخته‌ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه امروزه با دنیای جدیدی با عنوان کسب و کارهای مجازی و ارزهای دیجیتال روبرو هستیم، گفت: درحالی وارد این دنیای جدید شدیم که هنوز در کسب و کارهای حقیقی، شفافیت لازم وجود ندارد.

طی حکمی از سوی وزیر آموزش‌وپرورش، "حمیدرضا خان‌محمدی" به‌عنوان سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منصوب شد.

معاون سابق امور آب وزارت نیرو گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، اثرات تغییر اقلیم در منطقه منا (شمال آفریقا و خاورمیانه) بیشتر از سایر مناطق است و همچنین اثرات مثبت آن در اروپا و آمریکای شمالی پدیدار می‌شود.