یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در ارتباط با پرداخت تسهیلات وام نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: بانک‌ها از پرداخت این تسهیلات به متقاضیان نوسازی در بافت‌های فرسوده امتناع می‌کنند.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک با اشاره به انتخاب، تشخیص و تحلیل به مهارت‌های پایه نیاز دارد و این به معنای آموزش ریاضی و علوم نیست، گفت: خانواده به تنهایی نمی‌تواند مهارت‌های پایه را به دانش‌آموز آموزش دهد.

ساعت کاری مدارس شهر تهران همانند مهرماه است؛ بر این اساس ساعت کار مدارس ابتدایی از ساعت 8.30 صبح آغاز می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: 13 آبان روز دانش‌آموز است و در مراسم بزرگداشت این روز برنامه‌ها با تأکید بر تشکل‌های دانش‌آموزی و دانش‌آموز محور خواهد بود‌.

شهردار تهران با اشاره به احداث و تامین پارکینگ در شهر تهران گفت: در همین ارتباط احداث 2 هزار و 500 پارکینگ در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد که تا پایان سال یک هزار پارکینگ به بهره‌برداری خواهد رسید.

سازمان وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سربازان اعزامی آبان ماه را فراخواند.

دادستان کل کشور طی نامه‌ای به همتای سوئدی خود، خواستار رسیدگی به رفتارهای غیرقانونی و رعایت اصول دادرسی عادلانه در مرحله تجدید نظر پرونده حمید نوری شد.

عضو بنیاد حفاظت از محیط زیست و حیات وحش ایران با بیان اینکه از لایحه جدید اسقاط خودرو بوی فساد به مشام می‌رسد، گفت: در این لایحه قرار شده به جای اسقاط مبلغ 1.5 درصد از قیمت تمام شده خودروی تولیدی خودروساز برای نوسازی خودروها به یک صندوق واریز شود!

صبح امروز با حضور شهردار تهران و در قالب نهمین شنبه امید و افتخار، بزرگترین پارکینگ طبقاتی امیرکبیر با ظرفیت 550 خودرو در منطقه 14 به بهره‌برداری رسید.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تأمین ماهانه 17 تا 18 میلیون عدد سرم در کشور از واردات ماهانه 2.5 میلیون عدد سرم به کشور خبر داد و گفت: مسئولیت نظارت بر الگوی تجویز داروها، با معاونت درمان است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عاملان آدم‌ربایی پزشک سرشناس تهران خبر داد و گفت: متهمان پدر و پسر هستند.

در پی افزایش آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در چهار شهرستان، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی افزایش یافت.

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در ساعات بعدازظهر، گسیل گردوخاک در مناطق مستعد به‌ویژه در جنوب غربی و جنوب شهر تهران و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه گفت: پرونده‌ای حقوقی در دادگستری تهران برای تعیین خسارات تشکیل و رأی لازم علیه آمریکا به دلیل داشتن نقش مستقیم در اغتشاش‌های اخیر صادر می‌شود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس استان‌های کشور گفت: تکمیل ساخت 6 هزار مدرسه کشور نیازمند 20 هزار میلیارد تومان است.

پروژه رصدخانه ملی ایران در قله 3600 متری گرگش به‌عنوان بزرگترین پروژه علمی کشور بعد از 20 سال به نتیجه رسیده و نخستین تصاویر تلسکوپ ایرانی منتشر شد. درهمین ارتباط تنی چند از اساتید برجسته کشور در حوزه نجوم دیدگاه‌های قابل توجهی درباره آن اظهار کردند.