یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران یکی از 9 کشوری است که بیش از همه از تغییرات اقلیمی تاثیر می‌پذیرد.

برخی از توریست‌های اسپانیایی که این روزها در ایران مشغول به گشت‌وگذار هستند، تاکید کردند: "وقتی وارد ایران شدیم، در آرامش کامل بودیم و این کشور یکی از امن‌ترین کشورهای دنیاست."

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو ضمن تکذیب صادرات سرم در شرایط بروز کمبود آن در کشور، از واردات نخستین محموله آنتی‌بیوتیک به کشور و تأمین پایدار آن تا هفته آینده خبر داد.

مدیرعامل شرکت داروسازی سها 2 گفت: با توجه به اینکه اخیرا توزیع شربت ایبوبروفن در سطح کشور با کمبود مواجه شده است، بخش تولیدی خود را در شرکت داروسازی سها 2 به تولید این شربت اختصاص داده‌ایم و روزانه 80 هزار شربت ایبوبروفن تولید می‌شود.

10نفر از عوامل مرتبط با رژیم صهیونیستی که عمده اقدامات این افراد شناسایی نیروهای اطلاعاتی فعال در حوزه مبارزه با رژیم صهیونیستی در استان آذربایجان غربی بوده با رصد اطلاعاتی دستگیر شدند.

فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه ایران کمترین آمار شیوع هپاتیت B را در منطقه دارد؛ روش‌های انتقال بیماری و افراد در معرض خطر ابتلا به هپاتیت را تشریح کرد.

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رأی وحدت رویه، تأسیس مطب دامپزشکی در املاک با کاربری مسکونی را غیرمجاز اعلام کرد.

10 نفر از عوامل مرتبط با رژیم صهیونیستی که عمده اقدامات این افراد شناسایی نیروهای اطلاعاتی فعال در حوزه مبارزه با رژیم صهیونیستی در استان آذربایجان‌غربی بوده با رصد اطلاعاتی دستگیر شدند.

هیئت تجاری و فناوری ایرانی در قالب 30 شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و دامپروری تا تجهیزات پزشکی و صنایع غذایی و... برای شرکت در نمایشگاه فناورانه تاشکند در هفته نوآوری ازبکستان عازم این کشور شدند.

فلوشیپ سم‌شناسی بالینی با بیان اینکه مسمومیت‌های دارویی جزو شایع‌ترین مسمومیت‌های کودکان است؛ علائم مسمومیت کودکان را تشریح کرد.

احکام یکساله شهردار تهران برای مسئولان شهری به موازات رقابت شکل گرفته برای نقش آفرینی در شنبه‌های امید و افتخار، سطح بهره‌وری و جنب‌وجوش درون شهرداری تهران را افزایش داده است؛ موضوعی که می‌تواند دستاورد مهمی به جای بهانه‌تراشی به نفع شهرونان باشد.

با مصوبه هیئت دولت، طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات در شهر تهران تمدید شد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

شهر باستانی دارابگرد واقع در جنوب‌شرقی استان فارس، 6 کیلومتری جنوب شهرستان داراب قرار گرفته که دارای قدمتی چند هزار ساله است. این شهر به صورت دایره‌ای توسط داراب‌شاه بنا شده که بزرگ‌ترین دیوار گلی جهان نیز در آن ساخته شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: آنهایی که برای عده‌ای جوان محرک شده و آنها با رهنمودهای این محرکین به خیابان آمده و مردم را آزرده کردند، مطمئن باشند که برخورد قوه قضاییه و واحدهای قضایی با آنها برخوردی عبرت‌آموز، بازدارنده، مقتدرانه و بدون تعارف خواهد بود.

یک مادر باردار هنگام زایمان نوزادش در بیمارستان فوت کرد.