یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرکل دفتر توسعه اثربخشی و اثرگذاری نخبگان گفت: امروز سه نشست در همایش ملی نخبگان برگزار شد که نخبگان سوالات مهمی را در آن مطرح کردند؛ موفق نبودن نخبگان در تجاری‌سازی، کارآفرین‌نبودن دانشگاه‌ها و نحوه نهادینه کردن حکمرانی نخبگان از جمله آنهاست.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از کشف 161 قبضه سلاح جنگی توسط مرزبانان مقتدر هنگ مرزی ارومیه خبر داد.

تحقیقات نشان می‌داد مرد جوان از ساعت 16 بعد از ظهر وارد خانه خود شده و دیگر خارج نشده است تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه ماموران نیروی آتش‌نشانی با راهی محل احتمالی حادثه شدند و درب خانه را باز کردند...

رپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: 24 دستگاه در پیاده‌سازی سند راهبردی کشور در امور بنیاد نخبگان نقش اجرایی و مأموریتی دارند که بعد از 10 سال نیمی از آن محقق شده است.

رئیس قوه قضائیه در نشست هیئت عمومی دیوان عالی کشور با اشاره به ضرورت اولویت‌بندی برای رفع نواقص در بخش‌های مختلف دستگاه قضائی گفت: باید بررسی و رفع نقاط ضعف و نقصان‌ها را از مجموعه خودمان شروع کنیم.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

سخنگوی فراجا گفت: مردم به عینه مشاهده کردند در اغتشاشات اخیر خویشتنداری پلیس را که توان دارد اما حتی به قیمت اینکه به خودش صدمه‌ای وارد شود بازهم در برابر مردم با خویشتنداری رفتار می‌کند این یعنی اینکه پلیس قدرتمند و مقتدر اما خویشتندار است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به وضعیت معلمان گفت: 2 میلیون و 300 هزار تومان به‌طور میانگین با اجرای رتبه‌بندی معلمان به حقوق آن‌ها اضافه خواهد شد، همچنین لایحه افزایش حقوق جدید مشمول حال معلمان خواهد شد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: ما تمایل داریم تمامی جذب در دستگاه‌های اجرایی از نخبگان باشد؛ سهمیه جذب نخبگان سال جاری 1000 نفر است که حاضر هستیم این تعداد را بیشتر کنیم.

سردبیر روزنامه همشهری گفت: وقتی برخی اخبار فیک به همین راحتی توسط خواص جامعه منتشر می‌شود، نشان از آن دارد که باید بر روی سواد رسانه‌ای به طور جدی کار شود؛ اگر این طور نبود، امروز نباید شاهد اعتماد برخی به رسانه‌های لندن‌نشین می‌بودیم.

بررسی نتایج آزمون‌های بین‌المللی و مقایسه وضعیت ایران با سایر کشورها نشان می‌دهد که در ایران خواندن پسران بسیار ضعیف‌تر از دختران است. در امارات سهم مدرسه در عملکرد بهتر تحصیلی دانش‌آموزان پررنگ است و در ایران نقش مدرسه به شدت زیاد است.

چند تیم ویژه از سازمان زندان‌ها به نمایندگی از رئیس قوه قضائیه، مسئول رسیدگی به امور خانواده‌های حادثه‌دیدگان و متوفیان حادثه شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تا پایان سال تمام 2100 فضای ورزشی در دست احداث، افتتاح می‌شود و 40 درصد فضاهای ورزشی مورد نیاز ما تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی گفت: کودکانی که به عنوان کودکان کار و خیابانی از سوی سرشبکه‌ها و باندها و برخی از خانواده‌ها استثمار می‌شوند، ماهیانه درآمدی بین 50، 100 و 150 میلیون تومانی را دارند که رقم بسیار قابل توجهی است.

رئیس هیئت مدیره جامعه هتلداران حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای اسکان و پذیرایی از 20 هزار نفر از تماشاچیان جام‌جهانی قطر در کشور وجود داشت، گفت: متأسفانه تاکنون حتی یک رزرو نیز از سوی تماشاگران جام‌جهانی قطر در ایران انجام نشده است.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: در نخستین روز همایش ملی نخبگان، نشست‌های تخصصی در سه زمینه "علم و فناوری، فرهنگ و رسانه و اقتصاد" با هدف بررسی چگونگی حکمرانی نخبگان در این عرصه‌ها برگزار شد.