یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از صدور گذر مرزی در سریع‌ترین زمان در سامانه هوشمند "پلیس من" خبر داد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

سارقان و تبهکاران سایبری شگردهای مختلفی برای به دام انداختن طعمه‌های خود دارند با آشنایی با این شگردها می‌توانیم از چنگال آنها در امان بمانیم؛ رئیس پلیس فتای تهران بزرگ این شگرد‌ها را تشریح کرده است.

بانک محصولات فناوری نانو با ماموریت جمع‌آوری، طبقه‌بندی، تحلیل و انتشار اطلاعات محصولات مبتنی بر فناوری نانو جهان ایجاد شده است. تاکنون تعداد 9739 محصول در 15 حوزه صنعتی مختلف در بانک محصولات فناوری به ثبت رسیده است.

دبیر کمیته محتوایی و دبیرخانه همایش ملی نخبگان گفت: "کاشت بذرِ یک دغدغه" در دل نخبگان مهم‌ترین کاری است که در همایش ملی نخبگان انجام می‌شود. در واقع به نخبگان می‌گوییم که فلان موضوع مهم است، چالش‌های پیش روی آن نیز مشخص و تدبیر آن نیز با شماست.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر، از صدور "هنرکارت" برای قریب به 83 هزار نفر از اعضای این صندوق خبر داد.

یک کارشناس محیط زیست با بیان اینکه نقش عوامل انسانی در خشک شدن دریاچه ارومیه بین 65 تا 84 درصد است، گفت: باید پذیرفت که شرایط وخیم امروز دریاچه ارومیه در اثر بی‌تدبیری و سو‌ءمدیریت ایجاد شده است.

لزوم تقویت مشارکت نخبگان در نظام تصمیم‌گیری کشور، لزوم حضور بانوان نخبه در بدنه دولت، لزوم تأسیس مرکز ویژه علوم انسانی در معاونت علمی و سرعت‌بخشی جریان فناوری در عرصه حمل و نقل ریلی از مهم‌ترین دغدغه‌های مطرح‌شده نخبگان در دیدار با رئیس‌جمهور بود.

با توجه به اوج گرفتن موارد جدید ابتلا به کرونا در آلمان، پزشکان توصیه می‌کنند استفاده از ماسک در مکان‌هایی اجباری شود. آنها معتقدند اگر استفاده از ماسک در فضاهای بسته اجباری نشود، سیستم درمانی با چالش جدی روبرو خواهد شد.

مطالعه جدیدی که توسط نگهبانان آب ایالات متحده انجام شده، نشان می‌دهد که 83 درصد آبراه‌های آمریکا احتمالاً توسط مواد شیمیایی سمی (PFAS) آلوده هستند.

رئیس شورای شهر تهران در توصیه‌ای به مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: هر چه سریع‌تر از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده و این محل را توسعه دهد تا شاهد برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در "شهر آفتاب" باشیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب از اعلام آمادگی 70 سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف برای توسعه نمایشگاه شهر آفتاب خبر داد و گفت: امسال 40 نمایشگاه در محل این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با اشاره به علائم شایع آنفلوانزای فصلی، درباره روش‌های تشخیص آنفلوانزا از کرونا و سرماخوردگی توضیحاتی ارائه کرد.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه دره فرحزاد به‌زودی از یک تهدید به فرصتی مناسب برای استفاده مردم تبدیل می‌شود، گفت: اقدامات خوبی در این منطقه انجام شده و با افتتاح آن، شاهد فعالیت یکی از نقاط تفرجگاهی زیبای پایتخت خواهیم بود.

مجری طرح رصدخانه ملی ایران گفت: تلسکوپ رصدخانه ملی ایران نخستین تصویر رنگی از کهکشان NGC 23 را ثبت کرده است.

هوای شهر تهران امروز در شرایط "قابل قبول" است.