یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه وضعیت سرانه ورزشی تهران پایین‌تر از متوسط کشور است، گفت: توزیع سرانه‌های ورزشی در مناطق 22 گانه نیز اختلاف معناداری دارد.

دانشمندان هشدار می‌دهند که یک زیرسویه جدید کرونا که به سرعت در سنگاپور در حال گسترش است تا امروز موفق‌ترین سویه در فرار از دستگاه ایمنی بدن انسان بوده و روش‌های درمانی و انواع واکسن کرونا بر آن اثر ندارد.

مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: ان‌شاءالله بنا داریم طرح مراقبت از سالمندان در منزل را توسعه بدهیم تا تعداد بیشتری از افراد از این طرح بهره ببرند و در این ارتباط از افراد باسابقه و باتجربه جهت ارائه خدمات استفاده می‌شود.

مدیرعامل موسسه کهریزک گفت: هزینه نگهداری و پرداخت حقوق به پرسنل کهریزک ماهیانه 50 میلیارد تومان است.

رئیس بنیاد مستضعفان با حضور در آسایشگاه خیریه کهریزک ضمن اعلام آمادگی این مجموعه برای همکاری و مشارکت در طرح مراقبت در منزل و اپلیکیشن طرح "بایار 24" گفت: این طرح می‌تواند مشکلات نگهداری سالمندان را کاهش دهد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: روند ابتلا به آنفلوآنزا در حال افزایش است. توصیه ما استفاده از ماسک در محیط‌های شلوغ، مسقف وحمل و نقل عمومی به‌ویژه اتوبوس و مترو است.

چند روز قبل و در آخرین مورد از سناریوی رسانه‌ای ضد انقلاب برای تهییج احساسات مردم، عملیات کشته‌سازی جدیدی با تیتر "کشته شدن یک دختر دانش‌آموز اردبیلی" آغاز شد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز جلسه‌ای در مجلس در رابطه با حمل و نقل عمومی تهران برگزار می‌شود، گفت: در این جلسه بررسی می‌شود که کارخانجات تا پایان سال چه تعداد دستگاه اتوبوس تحویل می‌دهند.

یک کارشناس زمین‌شناسی گفت: برای تضمن امنیت غذایی، کشاورزی را به شکل بی‌ضابطه توسعه دادیم و آب های زیرزمینی را در این راه از دست دادیم، غافل از اینکه از دست رفتن منابع آبی و به دنبال آن فرونشست، می‌تواند به بحرانی بدتر از تهدید امنیت غذایی تبدیل شود.

هوای امروز شهر تهران در اکثر مناطق در شرایط "قابل قبول" است.

گروهی از باستان‌شناسان که در شبه‌جزیره "تامان" روسیه مشغول انجام عملیات کاوش و حفاری بودند، انباری مملو از آثار باستانی و ادوات جنگی که شامل یک شمشیر ایرانی که متعلق به قرن چهارم تا ششم میلادی است، در محل دفن یک جنگجو کشف کردند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به تحریم‌های به‌اصطلاح حقوق بشری اتحادیه اروپا علیه برخی افراد و نهادهای ایرانی واکنش نشان داد.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی از تدوین نقشه راه و تهیه بانک اطلاعات گردشگری خوراک ایران خبر داد.

یک شرکت دانش‌بنیان "سامانه شارژر خورشیدی" را طراحی کرده است که با توجه به پنل‌های خورشیدی نصب‌شده بر روی آن، خودروهای برقی را شارژ می‌کند.

یکی از شروط بازگشت هوای پاک و دیدن روی "آسمان آبی" در کلان‌شهر تهران، قطعاً منوط و مربوط به درمان ریشه‌ای زخم کهنه تردد "موتوسیکلت‌های بنزینی" در این شهر دودگرفته است؛ حالا توسعه "موتورسیکلت‌های برقی" در دستور کار ویژه شهرداری تهران قرار گرفته است.

تحقیقات کارآگاهان نشان داد چند مرد جوان با جعل عنوان مامور نیروی انتظامی، مالباخته را که رو‌به‌روی خانه خود ایستاده بوده، شناسایی کردند و به بهانه اینکه وی در اغتشاشات اخیر حضور داشته است، چشمانس را بسته و با ماشین خود اقدام به ربودن وی کرده اند.