دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد: مردم و خانواده امینی مستحضر باشند که فرآیند رسیدگی به پرونده مرحوم مهسا امینی مطابق موازین قانونی و در کمال صحت صورت می‌گیرد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره راهکارهای جلوگیری از قطع درختان توسط نهادهای دولتی گفت: جریمه برای نهادهای دولتی خیلی موثر نیست.

وزیر آموزش و پرورش در نشست با فرماندهی یگان حفاظت و پرسنل نیروی فراجا گفت: متخصصان آموزش و پرورش و نیروی فراجا در راستای رفتارشناسی نوجوانان، تعامل و هم‌اندیشی داشته باشند.

در نشست خبری مؤسسه کنترل سرطان ایرانیان اعلام شد: طبق پیش‌بینی‌ها، آمار سرطان تا سال 1401 رشد چشمگیری خواهد داشت و حمایت‌های تسکینی از بیماران مبتلا به سرطان در منزل، می‌تواند منجر به آزاد شدن تعدادی از تخت‌های ICU در بیمارستان‌ها شود.

عضو هیئت مدیره جامعه راهنمایان گردشگری با اشاره به اینکه تنخواه هزینه‌کرد بسیاری از تورها به حساب راهنمایان گردشگری واریز می‌شود، گفت: این امر موجب قطع یارانه و حتی وضع مالیات برای راهنمایان گردشگری به دلیل گردش مالی بالای حساب شده است.

"بنیاد ملی نخبگان" در راستای ایجاد شرایطی برای جذب دانش‌آموختگان برتر در نهادهای فناورانه و کمک به ایشان در جهت کسب مهارت‌های لازم برای دستیابی به اشتغالی پایدار "طرح شهید تهرانی مقدم" را طراحی کرده است.

سرپرست معاونت علمی، اجرای کامل و بی‌نقص قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از نقاط عطف پیشرفت علم و فناوری و اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: با همه توان و ظرفیت موجود در کشور به سمت پیاده‌سازی کامل و بی‌عیب و نقص این قانون حرکت خواهیم کرد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

یک استارت‌آپ استرالیایی برنامه‌ای برای رشد گیاهان در کره ماه در اوایل سال 2025 دارد. این پروژه برای بررسی این امر است که آیا حیات گیاهی می‌تواند در سطح ماه وجود داشته باشد یا خیر.

شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی بر مدارس غیردولتی، مشارکت در ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به دانش‌آموزان اتباع توسط مدارس غیردولتی را لازم دانست.

مدیر واحد PMO شبکه ملی تبادل فناوری گفت: شبکه ملی تبادل فناوری، بازوی اجرایی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای انجام پروژه‌های حوزه "نوآوری باز" است.

شهردار تهران با اشاره به پدیده زشت خیابان‌خوابی برخی افراد گفت: با اقدامات انجام شده این پرونده در تهران بسته خواهد شد.

ایران موفق به ساخت "سفال‌های فوتوکاتالیستی" با خاصیت تصفیه‌کنندگی پساب در حضور نور خورشید و آنتی باکتریال شد. نکته جذاب این محصول استفاده از منبع تجدیدپذیر نور خورشید در تصفیه فاضلاب است.

بر اساس آمار سیستم آتش‌سوزی جنگل‌های اروپا، بیش از 771 هزار هکتار از اراضی جنگلی در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تا اول اکتبر سال 2022 میلادی در آتش سوخته‌اند.

یک گلدان چینی معمولی که بنا به گفته کارشناسان فاقد هرگونه ارزش تاریخی و باستانی است، در یک حراجی در کشور فرانسه با قیمت 8 میلیون یورو معادل 7.8 میلیون دلار به فروش رفت!

شهردار تهران با اشاره به جمع‌آوری سطل‌های زباله در برخی از نقاط تهران گفت: برای اینکه راهبندان در این محدود‌ه‌ها ایجاد نشود دستور جمع‌آوری سطل‌های زباله صادر شد تا مدیریتی در تردد خودروها داشته باشیم.