دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سامانتا کریستوفورتی فضانورد ایتالیایی که در آستانه بازگشت از ایستگاه فضایی بین‌المللی است، فیلم زیبایی از شهرهای لندن، پاریس، رم و... را به اشتراک گذاشته است که از دریچه ایستگاه فضایی بین‌المللی ثبت شده است.

دادستان تهران از تشکیل پرونده قضائی در دادسرای جرایم جنایی برای بررسی علت فوت "نیکا شاکرمی" خبر داد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت محیط زیست طبیعی، صندوق ملی محیط زیست و شرکت نیکران موتور پاسارگاد برای حفاظت از زیستگاه یوزپلنگ ایرانی خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش از آغاز مرحله دوم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد و گفت: 1700 نفر معلم جوان را به عنوان رهیاران آموزشی تربیت کردیم که وظیفه آنها کمک به تحقق سند بنیادین تحول در همه استان‌های کشور است.

برخورد کاوشگر ناسا با یک سیارک در فضا، ردی شبیه یک دنباله‌دار به طول 6000 مایل (10000 کیلومتر) برجای گذاشته است.

جایزه نوبل شیمی 2022 به 3 دانشمند برای کارهایی در زمینه شیمی اهدا شد که این دانشمندان از کشورهای آمریکا و دانمارک هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس‌های تلفنی با روسای دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و دانشکده خوی، ضمن صدور دستور رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان زلزله این منطقه، در جریان وضعیت مصدومان زلزله قرار گرفت.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

فرمانده انتظامی کشور با تبریک هفته فراجا گفت: مردم شریف و شایسته ایران اسلامی شاهد فداکاری‌های این سبزپوشان خدوم هستند.

مجموعه جدیدی از عکس‌های خیره‌کننده که توسط فضانوردان چینی ایستگاه فضایی چین و Shenzhou-14 در مدار گرفته شده است، توسط آژانس فضایی سرنشین‌دار چین (CMSA) منتشر شد. این تصاویر، مناظر دیدنی از زمین، ماه و... است.

رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان از ساخت پوششی برپایه سیلیکون خبر داد که در صنعت برق استفاده می‌شود و با جلوگیری از خیس شدن سطح مقره‌ها و ایجاد جرقه، از قطع گسترده برق جلوگیری می‌کند.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی گفت: انسدادهای متعدد در قنات‌ها موجب پشته کردن آب، آب شستگی و ایجاد حفر‌های بزرگ زیرسطحی و در نهایت فروریزش زمین می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: متاسفانه در روزهای اخیر برخی دانش‌آموزان فریب فضاسازی رسانه‌ای دشمن را خوردند.

یک شرکت فعال در حوزه نانو، محصولی ساخته است که می‌تواند مصرف آب را تا 98 درصد کاهش دهد. این محصول گواهی ثبت اختراع را اخذ کرده و مجوز سازمان ملی استاندارد را نیز دارد.

دبیر گروه توسعه سرمایه‌های انسانی ستاد نانو گفت: آیین‌نامه حمایت از پایان‌نامه‌هایی که در حوزه فناوری نانو است، اجرایی شده است و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از همه پایان‌نامه‌های فناوری نانو در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد حمایت می‌کند.

الجزایر قصد دارد تا سال 2035 میلادی، 15 هزار مگاوات برق مورد نیاز کشور خود را از طریق انرژی خورشیدی تأمین کند.