دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

در آخرین روز نمایشگاه فناوری نانو 5 قرارداد در مجموع به ارزش بیش از 10 هزار میلیارد ریال به امضا رسید.

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با بهره‌گیری از فناوری نانو موفق به کسب دانش فنی و تولید ماده موثره رنگ ضد خزه مخصوص بدنه کشتی‌ها شده است.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر حمایت از نیروی انتظامی در سطح کشور گفت: این مجموعه همیشه با صلابت، قدرت و متانت، امنیت را در جامعه فراهم کرده است.

به دنبال بازدید رئیس‌جمهور از وزارت میراث فرهنگی و همچنین موزه ملی ایران، وزیر میراث فرهنگی درباره این بازدید و سلسله درخواست‌ها و مطالبات خود در راستای توسعه و رونق سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توضیحاتی ارائه کرد.

در سومین روز از نمایشگاه ایران نانو، 6 قرارداد سرمایه‌گذاری و همکاری میان شرکت‌های فعال در حوزه نانو منعقد شد.

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد با تولید سامانه‌های تخصصی هواشناسی کشاورزی، نیاز کشور به این محصولات را مرتفع سازد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: دستگاه قضائی، طبقه‌بندی متمایزی بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف اغتشاشگران وقایع اخیر و نوع برخورد قانونی با آنان تدارک دیده و بر این اساس طبقه‌بندی مزبور بر حسب نوع جرائم ارتکابی و انگیزه‌های مرتکبین، آغاز شده است.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی می‌توان زیستگاه حشرات بدبو را در ایالات متحده آمریکا تا 70 درصد افزایش دهد.

رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از اولویت‌های ما در قوه قضائیه، توجه و اهتمام به هر مقوله‌ای است که موجبات تحکیم و تقویت امنیت سرمایه‌گذاری، تولید، توزیع و مصرف را فراهم می‌آورد.

وزارت علوم با همکاری معاونت علمی طرح دستیاری فناوری را برای دانشجویان با راهبری و هدایت دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در هر استان برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند که با این کار دانشجویان در پارک‌های علم و فناوری فعالیت خواهند کرد.

یک شرکت دانش‌بنیان، پانسمان پیشرفته نانو لیفی را برای نخستین بار در کشور ساخته است که این محصول باعث ترمیم سریع زخم‌ها شده و از ایجاد عفونت جلوگیری می‌کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت پیمانکار شیرین‌سازی آب‌های ژرف سیستان گفت: آب‌های ژرف به صورت پایدار وجود دارد، دائماً در حال گردش و تجدیدپذیر است همچنین در نتیجه آزمایشات ما هیچ اثری از در این آب‌ها پیدا نشد.

وزیر میراث فرهنگی با تشبیه صنعت گردشگری به یک بیمار گفت: اگرچه صنعت گردشگری بیمار است اما هرگونه اقدام و هزینه برای مداوای این بیمار دارای ارزش است؛ چراکه موجب تحرک سایر بخش‌های عقب مانده کشور می‌شود.

عکسی از یک نیروی یگان ویژه به همراه یک دختر دهه نودی در بلوار کشاورز تهران در فضای مجازی منتشر شد که بازخورد گسترده‌ای داشت.

رئیس فراکسیون گردشگری یکی از بسترهای مناسب برای وضع مشوق‌های لازم را لایجه بودجه سال 1402 دانست و گفت: علاوه بر لایحه بودجه سال 1402 می‌توان از ظرفیت پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه نیز برای درنظر گرفتن مشوق‌هایی از طریق معافیت‌های مالیاتی استفاده کرد.

خواص شگفت‌انگیز سیب برای سلامتی انسان باعث شده که این میوه به عنوان نماد سلامتی شناخته شود؛ سیب میوه‌ای سرشار از مواد مغذی است. مصرف یک عدد از این میوه در طول روز می‌تواند باعث بهبود وضعیت سلامتی افراد و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها شود.