دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار داشتیم در قانون بودجه 1401 حداقل 20 درصد از عوارض آلایندگی پیش‌بینی شده در قانون هوای پاک را به صندوق ملی محیط زیست اختصاص دهد که متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع) در آزمون سراسری سال 1401 اعلام شد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نسبت عوارض شدید منجر به نابینایی داروی "ایلیا" که به‌صورت غیرمجاز در شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌شود، هشدار داد.

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در جدیدترین رأی خود نامه سازمان امور مالیاتی درباره شمول مالیات بر درآمد بر انواع پاداش پرداختی به کارکنان را ابطال کرد.

سرپرست معاونت علمی گفت: بنیاد ملی نخبگان اصلی‌ترین درگاه ورود نخبگان به اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور است، این یعنی تمام مجموعه‌های دانش‌بنیان اکوسیستم نوآوری و شکوفایی باید از خروجی‌های بنیاد ملی نخبگان تغذیه شوند.

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که بر اثر گرمایش جهانی به‌زودی بارش باران در قطب شمال 2 برابر خواهد شد که این موضوع منجر به آب شدن یخ‌های قطبی و تأثیر بر حیات وحش قطب شمال خواهد شد.

یک شرکت ایرانی موفق به تولید کربن فعالی شده که در استخراج طلا از سنگ معدن و در صنعت پتروشیمی به کار می‌رود.

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر فرمایش امام علی (ع) ناظر بر انتخاب افضل‌الناس برای قضاوت تحقق عینی می‌یابد باید به خود ببالیم اما اگر اینگونه نیست باید در شئون مختلف از قبیل روش و شیوه آموزش، اساتید و... تجدیدنظر کنیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری 312 تبهکار توسط پلیس آگاهی خبر داد و گفت: 8 میلیارد تومان از اموال مسروقه صندوق امانات بانک ملی نیز کشف شده است.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتل، هتل آپارتمان و پانسیون استان تهران گفت: با آغاز و تداوم اغتشاشات در طول سه هفته گذشته، در مجموع حدود 70 درصد از رزرو هتل‌ها و مراکز اقامتی و همچنین تعداد مشتری رستوران‌ها کاسته شده است.

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی با بیان این‌که یک میلیون و 300 هزار سالمند تنها در کشور داریم، گفت: هزینه نگهداری هر سالمند در هر ماه 9 تا 10 میلیون تومان است.

عسل مایع شیرینی است که توسط زنبورهای عسل با استفاده از شهد گیاهان گلدار تهیه می‌شود و حاوی بسیاری از مواد مغذی و درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌هاست.

عضو شورای شهر تهران با قدردانی از زحمات سپاه پاسداران که بلافاصله جواب دندان‌شکنی را به جانیان کومله دادند، قدردانی کرد.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه از 9 میلیون گردشگری 3 میلیون آنها در تهران مستقر می‌شوند، گفت: شهرداری تهران ظرفیت ویژه‌ای را دارد و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

یک شرکت ایرانی نوعی سوپرجاذب کشاورزی تولید می‌کند که تا 1000 برابر وزن خود آب جذب می‌کند.