دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جزییات برگزاری آزمون معلمان مهرآفرین درباره سرویس مدارس گفت: پیمانکاران در شهر تهران تمکین نکردند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از رونمایی طرح‌های هوشمندسازی مرزبانی در هفته فراجا خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم، هوشمندسازی نظارت، کنترل الکترونیکی و هوشمندسازی یکپارچه مرزهای کشور است.

مشمولان و خانواده‌های آنان می‌توانند روز پنجشنبه 14 مهر ماه، به‌صورت حضوری با مسئولان سازمان وظیفه عمومی و به طور همزمان با معاونان وظیفه عمومی استان‌ها دیدار داشته باشند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

مدیر یک استارت‌آپ در نمایشگاه ایران نانو 1401 از ساخت محصولی نانویی خبر داد که از فاسد شدن میوه‌ها جلوگیری می‌کند و بسته به نوع میوه، ماندگاری آن را بین دو تا سه ماه افزایش می‌دهد!

مدیر باشگاه دانش‌آموزی نانو گفت: یکی از پیشروترین ستادهایی که در حوزه دانش‌آموزی فعالیت کرده، ستاد نانو است؛ 90 آزمایشگاه با حمایت ستاد نانو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجهیز شده‌اند و دانش‌آموزان می‌توانند از این آزمایشگاه‌ها استفاده کنند.

وزارت آموزش و پرورش شرایط جذب ایثارگران شرکتی را اعلام کرد؛ نیروهای نهضت سوادآموزی و برون‌سپاری‌هایی که با آموزش و پرورش قرارداد دارند، از جمله خرید خدمات آموزشی مشمول این قانون می‌شوند.

رئیس قوه قضاییه گفت: پرونده افراد دستگیرشده در اغتشاشات اخیر بویژه آن دسته از افرادی که مبادرت به آتش زدن اموال عمومی و مردمی کردند و در قتل و مجروح کردن افراد مباشرت و معاونت داشتند، هرچه زودتر در دادسراها تکمیل شود و به دادگاه ارسال شود.

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی کودکان کار و خیابانی از طرق طرح اسکن عنبیه چشم برای تشکیل پرونده حمایتی خبر داد.

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در بودجه سال 1401، سازمان حفاظت محیط زیست ردیف بودجه 100 میلیارد تومانی برای بیمه حیات وحش پیشنهاد شده بود اما این ردیف بودجه لابه‌لای تبصره‌های اضافی مجلس شورای اسلامی حذف شد.

پیمانکاران سرویس مدارس می‌گویند رانندگان با اصلاح نرخ و کاهش قیمت‌ها در "سامانه سرویس مدارس" کار نمی‌کنند و سرویس مدارس دولتی را واگذار کرده‌اند! از سوی دیگر، امکان گرفتن سرویس از طریق این سامانه برای فقط مسیر رفت یا برگشت، وجود ندارد.

سخنگوی شهرداری تهران، میزان خسارت‌های وارد شده به اموال تهران در اغتشاشات اخیر را اعلام کرد.

وزارت بهداشت ضمن ارائه گزارشی از ارائه خدمات بهداشتی به زائرین در ایام اربعین اعلام کرد: بیش از 31 هزار مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ایستگاه‌های صلواتی انجام شده است.

نایب رئیس شورای شهر تهران با طرح این پرسش که سلبریتی‌ها چگونه به خود اجازه می‌دهند امنیت کشور را نشانه بروند؟ تأکید کرد: چرا مسئولان در این زمینه کوتاهی می‌کنند و مردم می‌خواهند که به این موضوعات رسیدگی کنند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درباره جزئیات ارائه خدمات شهرداری تهران در پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک توضیح داد.

آخرین آمار منتشر شده از سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد که در بسیاری از مناطق مختلف در سراسر دنیا روند بهبود گردشگری مثبت و روبه‌رشد است و حتی در برخی از کشورها تعداد گردشگران ورودی به آن نیز فراتر از سال 2019 یعنی قبل از شیوع کرونا رفته است.