دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

شهردار تهران پیش از ظهر امروز از محل استقرار نیروهای خدام‌الحسین (ع) در شهر نجف بازدید کرد.

یک معلم پایه کلاس اول گفت: تعریف از فضای مدرسه برای کلاس اولی‌ها نباید اغراق آمیز باشد چرا که ممکن است در واقعیت اینچنین نباشد و سبب دلزدگی دانش آموز از مدرسه و کلاس درس شود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

نتایج یک تحقیق جدید که به کمک لارو مگس سرباز سیاه و نوعی ماهی حشره‌خوار انجام شد، نشان داد که نانوپلاستیک‌ها به ذرات خاک نفوذ کرده و در ریشه و برگ گیاهان خوراکی نیز مشاهده می‌شوند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه در مسیرهای منتهی به گذرگاه‌های مرزی شلمچه و چذابه خدمات‌رسانی به زائران اربعین بدون محدودیت درحال انجام است، گفت: از ظرفیت مساجد، حسینیه‌ها و اردوگاه‌های راهیان نور استفاده می‌شود.

همزمان با اربعین حسینی، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران برگزار خواهد شد.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با اشاره به توسعه صنایع آب‌بر فولاد و پتروشیمی در اردبیل گفت: برای مهار "فرونشست"، ضرورت دارد که این دست از صنایع در مکران و سواحل دریای عمان جانمایی شود.

فرمانده مرزبانی فراجا در بازدید از پایانه مرزی مهران با اشاره به اینکه ورودی زائران از مرزها به داخل کشور بیشتر شده است، گفت: وضعیت در مرزها خوب و روان است و مشکل امنیتی نداریم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون بیش از 4 میلیارد ریال به 22 نفر از افرادی که به صورت اشتباهی بازداشت شده بودند پرداخت شده است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران از استقرار 280 آتش‌نشان در دو مسیر راهپیمایی "جاماندگان اربعین" از میدان امام حسین (ع) تا میدان شهر ری خبر داد.

وزیر بهداشت در سفر به عراق از مراکز بهداشتی و درمانی نجف اشرف بازدید کرد و در جریان خدمت‌رسانی این مراکز به زائران اربعین قرار گرفت.

سخنگوی فراجا گفت: با هماهنگ‌های به عمل آمده با طرف عراقی، برگ گذر ویژه اربعین حسینی (ع) تا پایان ماه صفر اعتبار دارد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از بازسازی عواقب سیل فیروزکوه در مناطق تحت مدیریت استان تهران خبر داد.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: بیش از 1.5 میلیون نفر از زائران نیز به سلامت از کربلای معلی به موطن اصلی خود بازگشته‌اند.

سخنگوی فرماندهی انتظامی ایران گفت: بعد از روز اربعین امکان خروج از مرزهای کشور با برگه گذر ویژه اربعین وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور فراجا از باز بودن تمام محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای اربعینی کشور خبر داد.