دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

یک دختر جوان در محله "طرشت" قربانی اسیدپاشی شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از ارائه خدمات به عزاداران و شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین پایتخت خبر داد.

بخشنامه 12بندی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس کشور از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد.

وزیر آموزش و پرورش در نشست با وزیر فرهنگ سوریه گفت: سند تحول بنیادین سند بی‌نظیری است که کشورهای اسلامی می‌توانند آن را الگو قرار دهند و از ورود اسناد غربی جلوگیری کنند، نسخه ترجمه شده عربی سند تحول بنیادین در اختیار شما قرار می‌گیرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه تا کنون 2 میلیون و 900 هزار نفر برای زیارت اربعین از کشور خارج شده‌اند، گفت: زائران سفر خود را هر چه سریعتر به اتمام برسانند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اهمیت فعالیت باشگاه دانش‌پژوهان جوان برای دانش‌آموزان نخبه، این بستر را فرصتی مناسب برای تقویت فعالیت‌های پژوهشی و پرورشی این گروه از افراد دانست.

دبیر ستاد مرکزی اربعین از بسیج وزارتخانه‌ها برای تأمین ناوگان حمل‌ونقل در داخل کشور خبر داد و گفت: آب آشامیدنی و خدمات تغذیه‌ای در استان‌های مرزی ذخیره‌سازی شده است.

یک پژوهشگر حوزه آب و محیط زیست گفت: در رقم خوردن شرایط کنونی "دریاچه ارومیه" تغییر اقلیم هم بی‌تأثیر نبوده اما عامل انسانی (آنتروپوژنیک) نقش اصلی و تعیین‌کننده را داشته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از اجرای پویش‌های فرهنگی "سلام فرمانده" در شهرهای مذهبی عراق خبر داد.

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از تغییر ساعت کاری میادین و بازارهای میوه و تره‌بار در 6 ماهه دوم سال جاری خبر داد.

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور صدور مجوزهای بی‌اساس از سوی شهرداری‌ها را از مهم‌ترین مسائل مبتلابه تمامی استان‌ها دانست.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از پروژه پایانه شرق گفت: این پروژه در حالی با پیشرفت 95 درصدی تحویل مدیریت شهری گذشته شد که امروز که با وضعیت رقت‌باری تحویل مدیریت فعلی شده است.

نمایشگاه ضد تحریم‌ها با حضور دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران در مقر سازمان ملل در ژنو افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: بزرگترین غرفه‌های صنایع دستی و سوغات محلی به‌مناسبت اربعین در مسیر اصلی تردد زائران در شهر ایلام برپا شد.

رئیس هیئت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی بیمه را قوت قلبی برای ادامه کار راهنمایان گردشگری عنوان کرد و از اتصال کارت راهنمایان گردشگری به سیستم بانکی و حذف دهک‌بندی در بودجه 1402 به عنوان دو موضوع مهم قابل پیگیری نام برد.

دادستان کل کشور در جلسه شورای عالی قضائی اعلام کرد؛ گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه از سوی مجلس به دستگاه قضائی ارسال نشده است.