دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون 14 هزار شناسنامه برای کودکان اتباع حاصل از مادر ایرانی صادر شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه هم‌اکنون مسئله افزایش یا کاهش حجم کتاب‌های درسی نیست، گفت: بهسازی و به‌روزسازی کتاب‌های درسی مدنظر است.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور از حضور 356 بانوی ایرانی به‌دلیل ناتوانی در پرداخت دیون خصوصی در سطح زندان‌ها خبر داد.

رئیس پلیس پایتخت از حضور 5 هزار نیروی پلیس زن در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: دستگیری و محاکمه "شهید برومند نجفی" مطالبه تمام محیط‌بانان کشور است و تقاضا داریم که هرچه سریع‌تر قاتل دستگیر شود و به سزای عمل شنیع خود برسد.

وزارت میراث فرهنگی در مکاتباتی جداگانه به وزیر امور خارجه و همچنین معاون امور بین‌الملل قوه قضایه ضمن اشاره به تقویت پروژه این‌هراسی توسط کشورهای معاند و تأثیر منفی آن بر چهره عمومی کشور و خصوصاً صنعت گردشگری خواستار مقابله و مبارزه به این اقدام شد.

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تمهید مقدمات برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: تا به امروز بیش از 95 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند و کلاس‌بندی‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تونل "کانی‌سیب" با یک مشکل فنی زمان‌بر روبه‌رو شده و هنوز زمان دقیقی برای پایان تعمیرات آن اعلام نشده است اما وزارت نیرو برای ترمیم تونل بسیج شده و به محض ترمیم، رهاسازی حق‌آبه دریاچه ارومیه انجام خواهد شد.

مطابق گزارش‌های واصله از برخی زائران اربعینی، هم‌اکنون شرایط مرزهای پایانی کشور با عراق مطلوب و بدون ترافیک است؛ همچنین موکب‌های عراقی در شهرهای نجف و کربلا به خوبی پذیرای زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) هستند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حفظ استقلال رسانه‌ها برای مقابله با تروریسم جهانی تأکید کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک‌کشورگفت: در سه ماهه اخیر با راهبری رؤسای کل دادگستری دادستان‌ها و حضور فعال مدیران کل ثبت در شوراهای قضایی و حفظ حقوق بیت‌المال، شاهد رشد 100 درصدی حدنگاری اراضی‌کشاورزی در کشور بود ایم.

فرمانده پلیس فرودگاه های پلیس پیشگیری فراجا گفت: تاکنون حدود 60 هزار مسافر از 11 فرودگاه به کربلای معلی اعزام شده‌اند که از این تعداد بیش از 50 هزار زائر در امنیت کامل به کشور بازگشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان تهران از ایجاد رویه واحد در رسیدگی به پرونده‌های قضایی کثیرالشاکی و کثیرالخواهان به‌منظور پیشگیری از بروز اطاله دادرسی خبر داد.

تاریخ بارگذاری مدارک افراد جامانده، نیروهای جدیدالاستخدام و معلمان مهرآفرین در سامانه رتبه‌بندی اعلام شد.

مسئول پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها خشکسالی در کشور ما تا سال 2025 ادامه خواهد داشت و اگر خشکسالی را مدیریت نکنیم مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آغاز واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سایر سطوح با افزایش 38 درصدی از امروز خبر داد.