سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

شاخص‌های ارزیابی معلمان و مراجع ارزیابی‌کننده اعلام شد.

بنا بر اعلام سازمان ثبت احوال کشور همزمان با هفته دولت میز خدمت سازمان راه اندازی شد و براساس آن تعویض شناسنامه، عکس‌دار شدن شناسنامه، گواهی یک بار خروج از کشور در هفته دولت، یک روزه صادر خواهد شد.

مدیرکل دفتر زیست‌بوم‌ها و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در ازای هر یک متر مکعب آبی که بخواهیم شیرین کنیم، نیاز به برداشت 3 متر مکعب داریم که از این مقدار یک متر مکعب استفاده شده و باقی آن تبدیل به پساب می‌شود.

در کنکور 1400، در مجموع سه گروه آزمایشی علوم‌تجربی، انسانی و ریاضی، مدارس سمپاد 10.87 برابر سهم خود رتبه برتر داشته‌اند و در مجموع 41.28 درصد رتبه‌های زیر سه هزار از مدارس سمپاد هستند! آیا باید بپذیریم که رسماً وارد دوره "آموزش طبقاتی" شده‌ایم؟!

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه به انتصابات خود در وزارت میراث فرهنگی نمره قابل قبولی می‌دهم، گفت: انتصاب مدیر جدید موزه فرش که همواره بسیار مورد انتقاد و محل مناقشه است، مبارزه با مافیای چپ وزارتخانه است که در آینده نتایج مثبت آن هویدا می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تصادف خودروی مینی‌بوس با یک درخت در محور گلوگاه دامغان خبر داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: باید با همگرایی بین آمبودزمان‌های کشورهای اسلامی با نقض حقوق بشر توسط کشورهای غربی مبارزه کنیم.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: نزدیک به 500 کلانتری و پاسگاه عهده‌دار مدیریت انتظامی ماموریت اربعین حسینی (ع) خواهند بود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کشورهای تحریم‌کننده ایران، مستقیماً صادرات دارو را به کشور ما ممنوع کرده‌اند اما واردات سیگار آزاد است؛ گفت: جزو 20 کشور دنیا هستیم که دارو تولید می‌کنیم.

وزیر دادگستری ایران در دیدار با رئیس آمبودزمان جمهوری ترکیه خواستار انتقال زندانیان ایرانی که هم‌اکنون در زندان‌های ترکیه در حال تحمل کیفر هستند، شد و بر لزوم اتخاذ تدابیری برای انتقال این زندانیان تأکید کرد.

سخنگوی فراجا گفت: در مرزها به هیچ عنوان تمدید گذرنامه صورت نخواهد گرفت و مردم عزیز با گذرنامه فاقد اعتبار هرگز به مرزها مراجعه نکنند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری فراجا گفت: زائران اباعبدالله الحسین درخواست می‌کنیم قبل از عزیمت به فرودگاه نسبت به تهیه بلیط معتبر پرواز اقدام و مدارک لازم را همراه داشته باشند.

فرمانده کل انتظامی کشور طی پیامی رحلت عالم ربانی و عارف روشن ضمیر حضرت آیت الله محمدعلی ناصری (قدس الله نفسه الزکیه) را تسلیت گفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه قیمت بلیت قطارهای اربعین افزایش نمی‌یابد، گفت: بین خرمشهر و شلمچه نیز ریل‌باس 24 ساعته به صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

مرد جوان در یک دورهمی شبانی پس از مصرف مشروبات الکلی، دوست خود را با شلیک گلوله به قتل رساند.

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" برای نخستین بار شواهدی از دی‌اکسیدکربن در جو سیاره‌ای که در منظومه شمسی ما نیست، پیدا کرده است. این سیاره غول گازی WASP-39b نام دارد.