سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران با اشاره به خطرات رهاسازی مدفوع سگ‌های خانگی در محیط زیست و پارک‌ها، گفت: نیازمند فرهنگسازی و تدوین قوانینی برای جمع‌آوری مواد دفعی حیوانات خانگی از محیط زیست و پارک‌ها هستیم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: تنوع مدارس دو خاستگاه دارد، نخست پول گرفتن از مردم و دوم تنوع دانش‌آموزان.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در برخی از قسمت‌های دستگاه‌های اجرایی افرادی هستند که با نگاه سلیقه‌ای کار می‌کنند و با رفتن آنها نگاه و تفکر مجموعه تغییر می‌کند و نباید اجازه داد سلیقه‌ها مداخله کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی فراجا از افزایش ساعت کاری "پلیس +10" برای خدمت به زائران حسینی خبر داد.

مدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی از صدور حکم الزام به فروش 66 تن شکر عرضه خارج از شبکه، خبر داد.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تم گفت: برندسازی در حوزه محصولات و کارکترهای ایرانی می‌تواند به تقویت فرهنگ ایرانی کمک کند.

عضو شورای علمی و اجرایی همایش فقر و نابرابری آموزشی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون مدرسه به عاملی برای تشدید نابرابری تبدیل شده است، گفت: پرداخت از جیب خانواده‌ها برای تامین هزینه‌های آموزش افزایش یافته است.

مدیرکل اداره امور بانوان شهرداری تهران در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: شهرداری تهران نیز آمادگی هر نوع همکاری را برای این بخش دارد تا بتوانیم شأن خانم‌ها برای حضور در مسابقات حفظ شود.

معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید برای پایش و نظارت در حوزه محیط زیست می گوید.

وزیر کشور با بیان اینکه تمام پیش‌بینی‌ها برای رفاه زائران اربعین از سوی ایران و عراق اندیشیده شد، گفت: حجم زیادی از مردم کشور عازم این سفر هستند به همین دلیل تراکم زیادی خواهیم داشت.

دبیر همایش فقر و نابرابری آموزشی با اشاره به کوچک شدن سهم آموزش در سبد خانوار نسبت به ابعاد نابرابری آموزشی هشدار داد.

تفاهم‌نامه چهار جانبه همکاری میان صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی برای تزریق 40 هزار میلیارد تومان خدمات مالی به زیست‌بوم نوآوری امضا شد.

بی‌مهری و بی‌توجهی کامل به حوزه صنایع دستی در کشورمان مسئله ای است که کاملا آشکار است و بزرگترین دلیل و گواه آن، مشکلات و مصائبی است که امروز در تمامی فرآیندها و مراحل تولید آثار صنایع دستی تماماً گریبانگیر هنرمندان و فعالان این حوزه است.

یک شرکت آمریکایی مدعی شده که می‌تواند "گرگ تاسمانی" و "ماموت پشمالو" را که سال‌ها پیش منقرض شده‌اند، به حیات وحش بازگرداند!

رئیس قوه قضائیه بر اهمیت ارتقای وضعیت شبکه توزیع محصولات کشاورزی و حذف واسطه‌ها در این فقره اشاره کرد و گفت: کشاورز ما با گرفتاری‌ها و سختی‌های زیاد، محصول را برداشت می‌کند اما عایدی کمی از فروش این محصول دارد.

معاون تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به به‌روزرسانی فهرست گونه‌های حمایت و حفاظت‌شده و در معرض خطر انقراض کشور گفت: بر اساس فهرست منتشره بیش از 100گونه مهره‌دار در فهرست در "معرض خطر انقراض" قرار دارند.