پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با توضیحاتی درباره روند انتشار سؤالات کنکور 1401 گفت: سؤالات قبل از آزمون کنکور به دست داوطلبان نرسیده است.

کنکور 1401 در حالی به خط پایان خود رسید که با حاشیه‌های فراوانی درباره لو رفتن سؤالات گروه‌های آزمایشی همراه بود؛ در این گزارش به بررسی ابعاد مختلف این مسئله پرداخته ایم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به کف و سقف شهریه مدارس غیردولتی و ضوابط تعیین آن اعلام کرد: تهران بالاترین مبلغ شهریه و استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین میزان شهریه را داراست.

2 مرد جوان که سودای مهاجرت به اروپا را داشتند اسیر دام مخوف آدم‌ربایی شدند.

مرد جوان که همسرش را بخاطر مسائل مالی در منطقه بی‌سیم تهران به قتل رسانده بود برای تحقیقات به شعبه سوم دادسرای امور جرائم‌جنایی منتقل شد؛ قاتل به خبرنگار تسنیم گفت: "فرزندم هنگام قتل شاهد ماجرا بود! در حال حاضر نگران فرزندم هستم!"

کشور هند به منظور مقابله با بحران آلودگی پلاستیکی استفاده از پلاستیک یک‌بار مصرف را ممنوع کرد.

در نخستین جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان، رئیس جمهور از سازمان برنامه و بودجه خواست تا به فوریت، مراحل قانونی افزایش سرمایه صندوق نوآوری را در دستور کار خود قرار دهد.

نمایشگاه هنر تصویرگری "بارش بشقاب پرنده‌ها" با شرکت 120 جهان‌گرد و ایران‌گرد به عنوان نویسنده و 120 هنرمند تصویرگر حرفه‌ای در کاخ نیاوران افتتاح شد.

آمار مهاجرت در گروه‌های دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، اساتید، محققان و پژوهشگران، پزشکان و پرستاران و فعالان حوزه کسب‌و‌کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) چگونه است؟ بیشترین میل بازگشت به کشور بعد از مهاجرت در میان فعالان استارتاپی کشورمان است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ضمن اشاره به جنایات حقوق بشری آمریکا و حمایت این کشور از رژیم صدام در طول جنگ تحمیلی گفت: سهم و مسئولیت کشورهای دخیل در جنایت بمباران شیمیایی سردشت باید تعیین شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: شناسایی استعداد‌های برتر، هدایت دانش‌آموزان، هویت‌سازی و ایجاد فضای مناسب برای شبکه‌سازی از جمله اقدامات پنجمین دوره مسابقه بین‌المللی دانش‌آموزی نور است.

در پی وقوع زمین لرزه شدید در استان هرمزگان، سخنگوی فرماندهی کل انتظامی از آمادگی صددرصدی پلیس و فعالیت گشت‌های ویژه در مناطق زلزله‌زده خبر داد.

رئیس قوه قضائیه در تماس با رئیس دادگستری هرمزگان بر همکاری و مساعدت با سایر دستگاه‌ها در راستای بسیج امکانات و تأمین امنیت و کمک به رفع گرفتاری و کاهش مشکلات حادثه‌دیدگان، تأکید کرد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: اگر راننده‌ای مرتکب تخلفات سرعت و سبقت شود، خودروی وی در همان محل، توقیف ساعتی می‌شود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: زلزله‌های بامداد امروز به 50 بادگیر در بافت تاریخی لافت خسارت وارد کرد.