پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

با پیگیری مشترک معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر و معاونت حقوقی قوه قضائیه، ناشنوایان می‌توانند با استفاده از مترجمان رسمی زبان اشاره، برای احقاق حق در سیستم دادرسی مشارکت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با حضور در سایت تاریخی کهنه‌ماسوله، قدیمی‌ترین آثار به‌دست‌آمده در جریان این کاوش‌ها را مربوط به مسجد اسپی‌مزگت شهرستان رضوانشهر دانست که به عنوان نخستین مسجد در تاریخ اسلام در این استان شناخته شده است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به تصمیم یک‌جانبه انجمن شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر دلاری کردن نرخ بلیت پروازهای داخلی برای اتباع خارجی گفت: این تصمیم بدون اخذ هیچ‌گونه نظری از سوی وزارت میراث فرهنگی اتخاذ شده است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: عکاسی دفاع مقدس سبک جدیدی از عکاسی را در کشور ما راه انداخت که خانم کاظم‌زاده از طلایه‌داران این سبک بودند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر دستور داد که با توجه به شرایط جوی هرمزگان، چادر امدادی ویژه این جمعیت مجهز به سیستم‌های تهویه و خنک‌کننده به مناطق زلزله‌زده ارسال شود.

مقامات آموزش و پرورش در هند برای مقابله با چالش‌های یادگیری در دوران کرونا سازوکارهایی را برای دانش‌آموزان در نظر گرفتند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از اهرم‌هایی که در اشتغال فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها اختلال ایجاد می‌کند بحث خدمت سربازی است؛ از ستاد کل نیروهای مسلح تقاضا دارم در حل این مشکل به ما کمک کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: علم نافع، به معنای انحصار بر آموزش‌های کاربردی و مهارتی نیست؛ همچنین بخشی از چالش کتاب‌های درسی در حوزه اجراست.

یک کارشناس حیات گفت: افراد خرافاتی فکر می‌کنند که به همراه داشتن "ناموس کفتار" سبب وفاداری مرد به همسرش می‌شود! متأسفانه این ادعاها کاملاً غیرعلمی و بی‌اساس است و تنها باعث کسب درآمد افراد سودجو از ناآگاهی مردم می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور دستور رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان زلزله در هرمزگان از رئیس سازمان اورژانس کشور خواست جهت پیگیری وضعیت مصدومین زلزله به این استان سفر کند.

آمار بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در کشور، دچار افزایش نسبی شده است و در بین استان‌ها، تهران بیشترین موارد فوتی هفتگی را ثبت کرده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایان یافتن مرحله جستجو در بندرخمیر و بندرلنگه گفت: قرار است اقلامی شامل چادر، موکت، اقلام زیستی و بسته‌های غذایی از طریق تهران به محل حادثه ارسال شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران به آسیب وارد شده به مجسمه فردوسی در میدان منتسب به نام این شاعر واکنش نشان داد.

یک کارشناس حوزه صنایع دستی با برشمردن عمده‌ترین موانع صادرات صنایع دستی، اجبار به سپردن پیمان‌نامه ارزی برای صادرات صنایع دستی و عدم امکان خروج صنایع دستی بر پایه نقره را از موانع بزرگ صادرات صنایع دستی دانست.

از ساعت 2 بامداد امروز شنبه 11 تیر تاکنون 20 زلزله هرمزگان را لرزانده که 3 مورد از این زمین‌لرزه‌ها بیش از 6 ریشتر قدرت داشته است. این زلزله‌ها در بخش‌هایی از کشور امارات نیز احساس شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از شناسایی و تشکیل پرونده برای 450 نفر از متخلفان آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی سال جاری خبر داد.