پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز نسبت به عملکرد زاکانی در شهرداری تهران طی حضور 10 ماه‌اش نظرات خود را مطرح کردند.

با وجود وعده بایدن مبنی بر ممنوعیت حفاری چاه نفت در خلیج مکزیک و آلاسکا, به تازگی مجوز حفاری چاه‌های نفت در 11 حوزه نفتی در این مناطق صادر شده است.

عضو تیم اختراعات ایران از اختراع سه طرح در حوزه نفت و انرژی خبر داد که این اختراعات شامل اختراع شیر کنترل سطح مخازن (مکانیکی)، اختراع سیستم پمپاژ و انتقال سیال بدون انرژی برق و اختراع شیر سه حالته است.

شهردار تهران با حضور در صحن شورا گزارش 10 ماه فعالیت خود را به اعضای شورای اسلامی شهر تهران ارائه کرد.

عضو شورای شهر تهران گفت: همچنان برخی از سامانه‌های شهرداری تهران از دسترس خارج است.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست گفت: اجازه سوزاندن مازوت در نیروگاه‌های برق استان تهران را نمی‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای تعیین جهت‌گیری‌ها و قانع‌سازی مدیران نظام در سیاست‌گذاری‌های کلی، تجزیه و تحلیل داده‌ها از قبیل نمرات امتحانات نهایی، کنکور و... است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به شستشوی غیرکارشناسی مجسمه فردوسی طی روزهای گذشته، خواستار افزایش حساسیت شهرداری در حفظ و نگهداری آثار فاخر هنری در شهر شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی از آغاز فرایند پرداخت تسهیلات مالی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان و افزایش 70 درصدی مبلغ وام نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این رقم در سال جاری به 12 میلیون تومان رسید.

در سال 2020، انتشار دی‌اکسید کربن 6.3 درصد یا حدود 2200 تن کاهش داشته است که این کاهش بزرگ‌ترین کاهش مطلق سالانه در انتشار است که از کاهش انتشار در بحران مالی سال 2009 (380 تن) و حتی بیشتر از کاهش این گاز در پایان جنگ جهانی دوم (814 تن) بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به ثبت‌نام از سوی شهرداری تهران برای واگذاری مسکن استیجاری واکنش نشان داد.

پروفسور "محمدرضا ستاره" فیزیکدان برجسته ایرانی و از دانشمندان برتر جهان اسلام در اثر سانحه تصادف جان باخت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران و همچنین نمایشگاه فرصت سرمایه‌گذاری از شهرداری تهران حمایت کرد.

مدیرکل محیط زیست لرستان از ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه شکار و صید ممنوع هشتاد پهلوی این استان خبر داد.

کارشناسان معتقدند که آموزش دیجیتال کلید توسعه شهروندی محسوب می‌شود؛ بر همین اساس تربیت معلمان با سواد دیجیتالی در دستور کار است.

کارشناس تعلیم و تربیت دشواری و حجیم بودن محتوای کتاب‌های درسی را به دلیل نادیده گرفته شدن استانداردهای تألیف کتاب می‌داند.