پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دادستان کل کشور با بیان اینکه انتظار من از رسانه‌ها این است که در پاسخ مثبت به ندای مقام معظم رهبری، در پی حفظ آرامش روانی جامعه باشند، گفت: "سوت‌زنی و افشای فساد" خوب و لازم است اما باید در قالب چارچوب مشخص انجام شود.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به این‌که 25 هزار بیمار در لیست انتظار پیوند عضو هستند، گفت: در سال گذشته 925 مورد اهدای عضو در کشور انجام شده است.

مرد کامیون‌دار در اتوبان آزادگان ربوده شد و 3 روز را در خودروی خود توسط فرد آدم‌ربا در اسارت گذراند!

‌قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و دبیر جشنواره نقد برتر آخرین وضعیت آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره را تشریح کرد.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به محض ورود به خانه‌ای در خیابان آیت‌الله کاشانی با نوشته عجیب قاتل بر روی دیوار خانه مواجه شدند!

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: حق‌آبه تالاب‌ها مشخص شده و وزارت نیرو نیز آن را تأکید کرده است، اما دلیل عدم تخصیص این حق آبه‌ها سوء مدیریت وزارت نیرو در مدیریت منابع آب و رهاسازی به موقع آب پشت سدهاست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه تحقق عدالت، ارتقاء اعتماد و ایجاد تحول از اولویت‌های سازمان است، ضمن تشکر از نمایندگان مجلس برای تصویب این طرح گفت: از هر طرح و اقدامی که منجر به افزایش شفافیت و صیانت از حقوق مردم شود، استقبال می‌کنیم.

یکی از پهپادهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بین 50 تا 70 هزار هکتار از اراضی را در یک سورتی پرواز (از ساعت 10 صبح تا 15) به صورت اتوپایلوت و با درصد خطای پنج سانتیمتری عکسبرداری هوای می‌کند.

دریده شدن مرگبار اخیر کودک 4 ساله قمی, اولین مورد از کودک‌کشی توسط سگ‌های ولگرد نبود؛ گاهی مدعیان حقوق حیوانات در نهایت وقاحت در واکنش به حمله سگ‌ها به شهروندان به صراحت مدعی می‌شوند "کرم از خود درخت است!"

افزایش 70 درصدی بانوان مخترع به‌همراه رشد بیش از 30 درصدی اساتید دانشگاه‌ها در میان مخترعین طی یک‌سال، از مهم‌ترین تغییرات فناوران حاضر در تقاضانامه‌های تأیید شده کانون پتنت ایران در سال گذشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از برگزاری آزمون سردفتری در آذرماه امسال خبر داد. برگزاری آزمون سردفتری تکلیف قانون تسهیل صدور مجوزهاست.

توقع از دولت سیزدهم این است که در تسهیل حضورِ مردم در "زیارتِ اربعین حسینی" تلاش جدی و عملیاتی کند و در این امر باید تمام دستگاه‌هایِ دولتی و نهادهای حاکمیتی، مردم و گروههای جهادی را در برگزاری هر‌چه باشکوه‌ترِ این رویداد تمدن‌ساز همراهی کنند.

‌معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: مرز شلمچه همانند سنوات گذشته به عنوان مرز انحصاری عبور اتباع کشورهای خارجه به سوی عتبات مقدسه عالیات است.

رئیس کمیته تجهیزات پزشکی معاونت تحقیقات وزارت بهداشت از افزایش 2.5 تا 4 برابری قیمت تجهیزات پزشکی با حذف ارز دولتی خبر داد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) گفت: دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، انسان‌ها و مدیران ترازی را تربیت می‌کند، علم نافع تولید می‌کند و ما را به فناوری‌ها و به محصولات دانش‌بنیان رسانده و می‌تواند نظام مسائل انقلاب اسلامی را حل کند.