پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

یک قلاده "پلنگ ایرانی" برای نخستین بار در منطقه حفاظت شده کوه سعدی استان کرمان مشاهده و تصویربرداری شد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

آخرین تصاویر منتشر شده از توله یوزپلنگ ایرانی نشان از افزایش فعالیت, جست‌و‌خیز و حال خوب "پیروز" دارد، اما نباید فراموش کرد که همچنان نقص سیستم ایمنی می‌تواند برای پیروز خطرساز شود.

مدیرکل دفتر پایش و شبکه‌سازی سرآمدان و نخبگان گفت: بعد از آغاز به کار سامانه شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر، نزدیک به 2200 نفر از متقاضیان برای بررسی پرونده ثبت‌نام کردند. مرحله بعدی ثبت‌نام احتمالاً ظرف یک هفته تا 10 روز آینده خواهد بود.

اگر وزارت نیرو تعمیرات دریچه سدها و رهاسازی آب آن‌ها را در فصل زمستان انجام دهد, حق‌آبه دریاچه نمک قم به تالاب‌های پیرامون آن می‌رسد و ضمن حفظ زیستمندان ساکن این تالاب‌ها, از برخاستن گرد و غبار نیز جلوگیری می‌کند.

با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، پاویون اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه سه‌روزه تجهیزات پزشکی و بیمارستانی در دهلی، برپا خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: سرعت عمل پلیس در انجام عملیات ثامن‌الائمه بیانگر توانمندی پلیس در انجام امورات خود است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: ما حتی یک ریال فروش ملک برای تمام پرداخت‌ها از جمله حقوق به پرسنل و کارمندان نداشته‌ایم.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه "شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری" گفت: این رویداد نقش بسزایی برای فعال کردن و انتقال ظرفیت‌ها و تولید و تجمیع پتانسیل‌ها در حوزه شهری دارد که می‌تواند صدای ما را به گوش جهانیان برساند.

آیین‌نامه اجرایی معلمان از سوی دولت ابلاغ شد و فوق‌العاده رتبه‌بندی به ترتیب برای رتبه‌های پنج‌گانه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب 45 درصد، 55 درصد، 65 درصد، 75 درصد و 90 درصد است.

هواپیمای Zephyr S متعلق به شرکت ایرباس که به عنوان یک پهپاد و یا یک شبه‌ماهواره نیز توصیف شده است با انرژی خورشیدی کار می‌کند و قادر است ماه‌ها در لایه استراتوسفر زمین باقی بماند؛ هم‌اکنون این هواپیما 17 روز است که بدون توقف در حال پرواز است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: طرح گردشگری در آشوراده با ارائه دلایل متقن کارشناسی شده فراکسیون محیط زیست و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست با نظر اکثریت اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب نشد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به عدم انتشار لیست 129 ساختمان ناایمن از سوی شهرداری تهران انتقاد کرد.

رئیس شورای شهر تهران در ارتباط با فروش ساختمان اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: بنده در این زمینه از آقای کاشانی خواسته‌ام مدارک خود را ارائه کند که البته اگر با رعایت قوانین و مقررات باشد منعی ندارد، اما به هر ترتیب قرار شده که این مدارک را به ما بدهد.

سازمان ملی فضایی چین (CNSA) این هفته اعلام کرد که مدارگرد چینی تیان‌ون -1 تصویربرداری از کل سطح سیاره مریخ را تکمیل کرده است.

شهردار تهران به همراه تعدادی از اعضای شورای شهر تهران در دومین نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کردند.