پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دادستان کل کشور گفت: اینکه مدیران مربوط و مسئول به دادسرای تهران اعلام کرده باشند که مثلاً در تهران این تعداد ساختمان ناایمن داریم با این مشخصات و با ذکر این آدرس یا مالک را معرفی کنند، موردی تا بحال نبوده است!

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حدود 800 هزار نفر مشمول رتبه‌بندی معلمان می‌شوند، درباره شرایط تنزل رتبه، تکلیف معلمانی که نمی‌توانند رتبه‌ای را کسب کنند و شیوه ثبت شکایات توضیح داد.

مسئول اسکان عملیات حج با بیان اینکه عقد قرارداد با هتل‌ها با کار کارشناسی دقیق و ارزیابی‌های میدانی و امتیازدهی به هتل‌ها انجام می‌شود، از عقد قرارداد اجاره با هتل‌های مکه و مدینه از طریق اعلام فراخوان خبر داد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از انگلیس برای نادیده گرفتن نقض آن در برخی کشورها به خاطر "توافق‌های تجاری" انتقاد کرد و نوشت: صدای مخالفت‌های بین‌المللی با استفاده ابزاری انگلیس از حقوق بشر و نقض آن از سوی این کشور، هر روز بلندتر می‌شود.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از موافقت خود برای برگزاری سفر گردشگران در قالب کمپر و کاروان با روسیه خبر داد و گفت: در صورت تمایل کمپرداران روسی، جهانگردان دو کشور می‌توانند با پیوستن به یکدیگر رالی تور خود را در یک کشور ثالث خاتمه دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با شهردار تهران به برخی از مناطق ناایمن تهران از جمله بازار اشاره و به ضرورت ایمن‌سازی آنها تأکید کرد.

معاون گردشگری در نشستی که با تعدادی از مسئولان روسیه داشت از آمادگی ایران برای برگزاری دومین نشست کمیته فنی مشترک دو کشور جهت اجرایی شدن سند برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی گردشگران که در سال 99 امضا شد، اما تا کنون اجرایی نشده است خبر داد.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با اعلام پایان عملیات رفت حجاج از 18 ایستگاه پروازی در سطح کشور گفت: 39 هزار و 635 نفر از زائران در امنیت کامل به مقصد عربستان جابه‌جا شدند.

دستگاه قضائی سوئد به بهانه در اختیار نداشتن اتاق مناسب، اجازه ملاقات حمید نوری با خانواده‌اش را که از 10 روز پیش به سوئد سفر کرده‌اند، سلب کرده است.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: از ابتدای خردادماه تاکنون غربالگری 81 نمونه مشکوک به آبله میمونی در انستیتو پاستور و 37 نمونه نیز در مراکز دیگر انجام شده که در هیچ کدام از این نمونه‌ها، موردی از این بیماری شناسایی نشده است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: پایتخت ایران توسط شهرداری تهران و به همراه همه شهروندانش اداره می‌شود. نگاه واقعی و عمیق به مردم سالاری دینی به ما می‌گوید اداره شهر با و برای مردم سنگ بنای تعالی شهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: گسترش ریزگردها از کشور ترکیه آغاز می‌شود، جایی که جلوی دجله و فرات را می‌گیرند و باعث می‌شوند ریزگردها به وجود آمده و حتی به تهران برسند، البته این مشکل چند سالی است که آغاز شده است.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن گفت: نفس سیستم آمریکا اشکال دارد و بر اساس همین سیستم است که همه قطعنامه‌ها علیه اسرائیل را وتو می‌کند و به صهیونیست‌ها اجازه می‌دهد که آدم‌کشی کنند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

یک کارشناس ارشد باستان‌شناسی گفت: مشکل عمده ما این است که مقوله میراث فرهنگی برای خیلی‌ها شناخته شده نیست. میراث فرهنگی باید توسط کارشناسان و متخصصان بازتعریف شود. شناختی که از باستان‌شناسی وجود دارد در حد گنج‌یابی تنزل کرده است.

شهردار تهران با بیان اینکه برخی این موضوع را دنبال می‌کنند که با نگاه غلط سرمایه‌ها را به یغما ببرند، تأکید کرد: در ایران مردم آقا و بزرگ مسئولین به شمار می‌روند.