پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دو زن هندی که سعی داشتند 109 گونه جانوری را با جای دادن آن‌ها در چمدان قاچاق کنند, در فرودگاه سووارنابومی بانکوک تایلند دستیگر شدند.

رئیس ستاد مکه مکرمه توضیحاتی را در خصوص اعزام زائران به مکه مکرمه بیان کرد و گفت: در حال حاضر 24 هزار و 700 زائر در این شهر حضور دارند و در روزهای آتی سایر حجاج نیز وارد این شهر می‌شوند.

اجلاس تحول آموزش 2022 در نیویورک برگزار می‌شود و هم‌اکنون پیش اجلاس آن در فرانسه در حال برگزاری است؛ منتقدان بر این باورند این اجلاس در ادامه اسناد توسعه پایدار یونسکو است و اهداف جدید "یونسکو" برای آموزش در کشورهای مختلف از این طریق پیگیری می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از دستاوردهای دانش‌بنیان و خلاق ایران‌ساخت در حوزه‌های "حمل‌ونقل هوشمند، دارو و درمان، صنایع خلاق، فناوری پلیمر و هوشمندسازی" بازدید کرد.

سه دوره معماری، قطعاتی از سفال‌، شیشه، مهره‌های سنگی، هاون سنگی و صدف تراش‌خورده در کاوش نجات‌بخشی محوطه 106 حوضه سد چم شیر گچساران، شناسایی شد و با توجه به احتمال مغروق شدن محوطه پس از آبگیری سد، مستندنگاری دقیقی از یافته‌های کاوش انجام شد.

یک کارشناس حوزه گردشگری دریافت نرخ دلاری هواپیما از مسافران غیرایرانی را موجب گران شدن هزینه‌های سفر به ایران دانست و گفت: با اجرای این طرح دیگر جذابیت ایران به عنوان یک مقصد ارزان‌قیمت از دست خواهد رفت.

به منظور رفاه حال بازنشستگان در قرارداد سال 1401 صندوق با شرکت بیمه‌گر، مزایای ویژه‌ای در مقایسه با سال گذشته برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران از راه‌اندازی مجدد نرم‌افزار موبایلی "تهرانِ من" خبر داد و گفت: از امروز شهروندان می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن از خدمات شهری این اپ استفاده کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی، مهدی عرفاتی را به عنوان سرپرست و عضو هیئت مدیره خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منصوب کرد.

کنکور 1401 از صبح امروز با رقابت داوطلبان گروه هنر آغاز شد و تا روز شنبه 11 تیر ماه ادامه دارد.

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که شکارچیان بزرگ و گونه‌های در سطوح تغذیه‌ای بالا نیز می‌توانند به اندازه گونه‌های دیگر نسبت به تأثیرات تخریب محیطی حساس باشند.

امتیاز تأهل در شهرستان‌هایی که نرخ باروری آنها 2.5 و کمتر باشد به تمام داوطلبان متأهل زن و مرد پذیرفته شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش تعلق می‌گیرد.

وقتی دانش‌آموز مدرسه دولتی عادی در کلاس بالای 30 یا 40 نفر تحصیل می‌کند، در مقایسه با دانش‌آموزی که در مدرسه خاص در کلاس 20 نفری درس می‌خواند از یک‌دوم زمان آموزش بهره می‌برد.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گفت: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد می‌تواند به مرکزی برای ترویج گردشگری غذا در شهر تهران تبدیل شود.

دبیرکل سازمان گردشگری جهانی از شهردار تهران برای حضور در اجلاس بین‌المللی شهرداران در مادرید اسپانیا دعوت کرد.

دادستان‌کل کشور گفت: باید مراقب باشیم که ترور شخصیت‌ها در دستور کار دشمن است. ترور شخصیت امر جدیدی نیست و حتی در زمان ائمه معصومین (ع) نیز وجود داشته است.