پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

یکی از محیط‌بانان پارک ملی توران موفق به ثبت تصویر از 3 یوزپلنگ ایرانی در منطقه توران شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: حدود 45 درصد بیمارانی که به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه مراجعه می‌کنند از خارج شهر تهران می‌آیند‌.

عضو شورای شهر تهران گفت: کسری پارکینگ در شهر تهران به معضلی غیرقابل انکار تبدیل شده که به صورت روزافزون و در فقدان تعریف چشم‌انداز روشن از نحوه مدیریت و برنامه‌ریزی برای حل آن، موجب نارضایتی شهروندان و بروز مسائل اجتماعی و فرهنگی شده است.

معاون اول دادستان کل کشور با بیان اینکه سپاه و وزارت اطلاعات در خصوص ممنوع‌الخروجی دخالتی ندارند، گفت: متأسفانه کمبود نیرو، موضوعی است که گریبانگیر بخش‌های مختلف دستگاه قضائی است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نسبت به عملکرد قرارگاه اجتماعی انتقاد کرد و گفت: 4 میلیون و 400 هزار نفر مصرف‌کننده مستمر و غیرمستمر مواد مخدر در کشور داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نسبت به موضوع استاندارد‌سازی آسانسورهای ایستگاه‌های مترو واکنش نشان داد.

دیوار بزرگ گرگان پس از دیوار چین (به طول 6 هزار کیلومتر)، بزرگ‌ترین دیوار دفاعی جهان است. این دیوار که 200 کیلومتر طول دارد در 29 تیرماه سال 1378 به ثبت ملی رسیده است و هم‌اکنون پرونده آن به ثبت ثبت جهانی به سازمان یونسکو تحویل داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به قدمت بالای بیمارستان‌های آموزشی در تهران، اعلام کرد: بررسی‌ها نشان داده در بسیاری از بیمارستان‌های با قدمت زیاد، بازسازی مقرون به صرفه نیست و ساخت بیمارستان جایگزین اثربخشی بیشتری دارد.

شمار زائران ایرانی در سرزمین وحی از مرز30 هزار نفر گذشت.

کاهش جمعیت پلنگ در کشور و دچار شدن آن به سرنوشت تلخ یوزپلنگ ایرانی دغدغه بسیاری از دوستداران محیط زیست در کشور است؛ معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست به نگرانی‌ها و دغدغه‌ها در خصوص این گونه, به علاقه‌مندان پاسخ داده است.

معاون گردشگری در نامه‌ای به رئیس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد که دریافت نرخ دلاری بلیت هواپیما از گردشگران غیر ایرانی باعث افزایش قیمت تمام‌شده سفر می‌شود.

مسئول حمل و نقل درون شهری ستادمکه مکرمه گفت: مشکلی در انتقال و بازگشت زائران به مسجدالحرام وجود ندارد و طبق نظر سنجی انجام شده زائرین تاکنون از خدمات ارائه شده در این بخش رضایت دارند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از آتش سوزی یک ساختمان اداری و تجاری خبر داد.

بنا بر اعلام سازمان ملل با توجه به اینکه حدود 222 میلیون کودک بحران زده در دنیا از تحصیل بازمانده‌اند، کمپینی برای کمک و حمایت آموزشی آنها راه‌اندازی شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: تعهدات معوقه سازمان ثبت احوال کشور در خصوص صدور بالغ بر 10 میلیون قطعه کارت هوشمند ملی هموطنان درخواست‌کننده مربوط به دولت پیشین و ترک فعل مسئولان در دولت قبل بوده است.

معاون گردشگری کشور با حضور در اجلاس جهانی گردشگری 2022 افزایش آمار گردشگران ورودی در پی صدور مجدد روادید، تسهیل شرایط مورد نیاز و نیز میزبانی از گردشگران کشورهای همسایه را نقطه عطف روند رو به رشد گردشگری کشور در ایام پسا‌کرونا عنوان کرد.