پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون گردشگری در اجلاس جهانی گردشگری 2022 کره جنوبی ضمن ملاقات با مقامات دولتی و خصوصی 12 کشور، به معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در ابعاد و محصولات مختلف از جمله اکوتوریسم، طبیعت‌گردی، گردشگری روستایی، سلامت و خوراک پرداخت.

کودک 4 ساله‌ای که از ناحیه گردن مورد حمله چند قلاده سگ ولگرد قرار گرفته بود, به دلیل جراحات بیش از حد جان خود را از دست داد.

جانشین سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری متهمی که صدها میلیارد تومان در حوزه رمز ارز از شهروندان در نقاط مختلف ایران کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

دادستان تهران گفت: دو محکوم به اعدام که یکی از آنها به مدت 21 سال و دیگری 11 سال در زندان به سر می‌بردند، از زندان آزاد شدند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: به عنوان بخشی از دولت و هم بنا بر اعتقاد قلبی‌مان و هم وظیفه سازمانی‌مان و هم تجربیات گذشته از دوره دفاع مقدس تا صحنه‌های مختلف، می‌دانیم که هیچ راه گریزی جز سامان دادن امور در حوزه مواد مخدر به دست مردم نداریم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: براساس مصوبه شورای عالی بیمه، 47 قلم داروی بیماران خاص، مزمن و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفت و بیماران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی، از این پس امکان تهیه این داروها با حمایت بیمه‌ای را خواهند داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برای نجات جمعیت ایران کمتر از یک دهه زمان داریم و اگر نتوانیم کاهش مسئله جمعیت را به افزایش جمعیت تغییر معکوس دهیم، کشور متحمل ضررهای هنگفت و آسیب‌های زیادی خواهد شد.

نخستین نکوداشت مفاخر میراث فرهنگی ایران برگزار می‌شود.

چین یک ماهواره جدید رصد زمین را از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین به فضا فرستاد. بررسی زمین، برنامه‌ریزی شهری، طراحی شبکه جاده‌ای، امدادرسانی به بلایا و... از جمله کاربردهای این ماهواره است.

اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی غرب کشور از 10 تا 15 تیر انجام می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری 2 نوجوان 9 و 11 ساله جیب‌بر در متروی تهران حین سرقت خبر داد و گفت: از متهمان یک دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف شد.

جلسه بررسی ساختمان‌های ناایمن سطح منطقه 5 با حضور شهردار منطقه، امیرزاده جانشین دادستانی ناحیه 5 تهران و سایر اعضای تخصصی کمیته برگزار شد و در این جلسه بر برخورد قاطع با مالکان ساختمان‌های ناایمن تأکید شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: در شهر مدینه تاکنون 4800 ویزیت، 1900 مورد تزریق و 200 فقره سرم‌تراپی توسط تیم‌های اعزامی پزشکی صورت گرفته و دیروز 4 نفر از حجاج کشورمان برای درمان تکمیلی به بیمارستان اعزام شدند.

جایزه بین‌المللی پژوهشگر جوان به دکتر روح الله فتحی از پژوهشگران پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی اختصاص یافت؛ این جایزه به‌صورت سالانه توسط انجمن جهانی کرایوبیولوژی به پژوهشگران زیر 45 سال فعال در حوزه زیست انجماد یا کرایوبیولوژی تعلق می‌گیرد.

فلوشیپ اختلالات حرکتی گفت: تنها روش ثابت شده که توانایی کاهش سرعت پیشرفت پارکینسون را دارد انجام ورزش است که از نظر علمی سه روز ورزش در هفته و هر بار یک ساعت، بسیار کمک‌کننده و مفید خواهد بود.

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از انفجار شدید در 4 مغازه در بلوار صبا در منطقه قیطریه خبر داد.