چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو ضمن اعلام پرمصرف‌ترین آنتی بیوتیک‌های کشور گفت: آنتی‌بیوتیک‌ها بر عفونت‌های ویروسی بی‌تاثیر هستند و منجر به بهبود نمی‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از گسترش پوشش واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در هفته های آینده در مناطق گرمسیری کشور خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: تصویر گونه پلنگ ایرانی در یکی از زیستگاه‌های کوهستانی بخش زرین آباد از توابع شهرستان دهلران مشاهده و ثبت شد.

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به تلاش برای جذب مجوز استخدام 20 هزار سرایدار برای مدارس گفت: حقوق فصل زمستان معلمان حق‌التدریس به‌زودی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تاکید بر ضرورت لایروبی رودخانه‌ها گفت: 6820 کیلومتر از رودخانه‌های کشور از میان مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 45 درصد مرگ‌های ناشی از بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با حوزه قلب و عروق است لذا باید بیشتر از قبل روی موضوع پیشگیری کار کنیم.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: اتمام نمونه دوم ماهواره پارس1، تکمیل تست‌های نهایی ماهواره ناهید2 و سامان1 و آماده‌سازی آنها برای پرتاب و نیز تجاری‌سازی دستاوردها در سطح بین‌المللی از دیگر برنامه‌های مهم پژوهشگاه در سال 1403 است.

پژوهشگاه فضایی ایران 22 محصول دانش‌بنیان بسیار مهم را تولید کرده است که این محصولات، به عنوان سرریز فناوری پژوهشگاه فضایی ایران محسوب می‌شوند.

داوطلبان کنکور برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات در امتحانات نهایی خرداد 1403 از اول تا دهم اردیبهشت باید به صورت الکترونیکی ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به اینکه 31 اردیبهشت آخرین فرصت برای سنجش سلامت کلاس اولی‌ها است، گفت: 25 جلسه آموزش و توانبخشی برای کودکان دارای اختلال در ایام تابستان برگزار می‌شود.

احسان صالحی با حکم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای روزنامه ایران، مسئولیت این موسسه را عهده‌دار شد.

مدیر روابط عمومی ارم سبز، آتش‌سوزی در پارک ارم را تکذیب کرد.

رییس پلیس راه کشور با اشاره به فوت 70 نفر در تصادفات تعطیلات عیدفطر از 21 فروردین تا امروز، از اجرای محدودیت‌های ترافیکی از صبح فردا در جاده چالوس و آزادراه تهران شمال خبر داد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در 24 ساعت گذشته نیروهای عملیاتی این جمعیت به 542 فرد متأثر از سیل، آب‌گرفتگی و کولاک برف امدادرسانی کردند.

رییس سازمان تأمین اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه اعمال و معوقه فروردین نیز، خردادماه به حساب آنها واریز می شود.

به دنبال قتل مرموز پیرمرد بازنشسته هنگام پیاده‌روی در محله پاسداران تحقیقات تیم جنایی آغاز شد.