پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون میراث فرهنگی با بیان اینکه با ثبت چهار اثر تعداد آثار ناملموس ثبت جهانی ایران از 17 به 21 رسید، گفت: اگر چه در ثبت آثار ناملموس هدف رقابت نیست بلکه حمایت و ترویج آن اثر است، ما موفق شدیم یک رتبه در جهان صعود و به رتبه ششم دنیا دست پیدا کنیم.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف یک نوع قرص جدید اکستازی روان‌گردان در ایران خبر داد و گفت: این قرص به فاصله سه ماه از تولید آن در اروپا، در ایران مشاهده شده است.

جسد مرد به قتل رسیده در بیمارستان معروف شرق تهران کشف شد.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ دی ماه سال 1401 می بایست در محل و مراکز مندرج در برگ معرفی نامه مشمولان حضوریابند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس امروز به دنبال احقاق حق مظلومان است و چه بسا در این راه بسیاری از کارکنان ایثارگر و فداکار جان خود را برای آرامش و آسایش مردم شریف ایران اسلامی در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

اختلافات 2 برادر پزشک در خیابان فرشته منجر به قتل شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مطابق مصوبه امروز قرارگاه ملی پزشک خانواده، ظرف دو هفته آینده باید ارتباطات الکترونیکی سطوح یک و دو نظام ارجاع کامل شود.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام با اشاره به اینکه هرساله شرکت کلاریویت آنالیتیکس به معرفی برترین پژوهشگران دنیا (HCR) می پردازد، گفت: از جمهوری اسلامی ایران در سال 2022 تعداد 14 پژوهشگر در لیست پژوهشگران پراستناد جهان قرار گرفتند.

دولت فرانسه استفاده از بسته‌بندی‌ها و ظروف پلاستیکی در فست‌فودهای این کشور را ممنوع کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار است که حدود 300 هزار موتورسیکلت برقی به صورت تسهیلات به مردم فروخته شود؛ شهرداری با بانک عامل به نتیجه رسیده است تا 80 درصد هزینه خرید به صورت وام 4 درصدی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: برخی مسئولان در زمینه آلودگی هوا به دادسرا احضار شده‌اند؛ از جمله معاون یک وزیر، مدیرعامل یک شرکت، مدیر یک سازمان‌های نظارتی و معاون محیط زیست.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران از آماده‌سازی پایتخت برای استقبال از شب یلدا خبر داد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر آغاز عملیات حج 1402 را اعلام کرد.

ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، نشست بازنگری محتوای کتاب‌های درسی را با حضور حجت‌الاسلام پناهیان برگزار کرد.

دانشگاه فرهنگیان، 1000 عضو هیئت علمی جذب می‌کند که از این تعداد 700 نفر دکتر معلم هستند، در این مطلب به شرایط لازم اعضای هیئت علمی اشاره کرده‌ایم.