پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

محققان دانشگاه آزاد اسلامی آجرهای سبکی را از ضایعات برگ نخل ساخته‌اند که خسارت کمتری ایجاد کرده و ارگانیک است و مواد نگهدارنده آن نیز گیاهی است. این آجر یک‌چهارم آجر معمولی وزن دارد و از نظر استحکام و ضربه‌پذیری چند برابر آجر معمولی استحکام دارد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به تسنیم درباره برخورد با کسانی که با انتشار اظهارنظرهای غیرمستند خود باعث تشویش اذهان عمومی می‌شوند، گفت: خویشتنداری دستگاه قضا نسبت به این گروه از افراد تمام شده است.

متقاضیان کنکور 1402 می‌توانند برای ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات امتحانات نهایی خود اقدام کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: متأسفانه دولت در انجام وظایف خود در خصوص قانون هوای پاک اهمال کرده است.

بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا، مدارس در تمام مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها در روز چهارشنبه 30 آذر تعطیل شدند.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا، به موضوعات مختلفی در خصوص فسادستیزی، راهکارهای مبارزه با فساد، انتصابات و عدم به‌روزرسانی سامانه "شفافیت" در مجموعه شهرداری تهران پرداختند.

وزیر بهداشت گفت: این قول را می‌دهم که ظرف یک تا دو ماه آینده کمبود داروهای آنتی‌بیوتیک و سرم جبران شود.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران از شناسایی 7 شبه شبکه اخذ رشوه در شهرداری تهران خبر داد.

پژوهشگران دانشگاه تهران موفق به دستیابی به روشی شدند که با استفاده از یک پپتید نوترکیب، به درمان هدفمند سلول‌های سرطانی کبد کمک می‌کند.

یک کارشناس محیط زیست گفت: توازن نادرست جمعیت در فلات مرکزی باعث شده تا بارگذاری صنعتی و جمعیتی در این شهرها بیش از توان اکولوژیک آن‌ها باشد و این شهرها با مشکل آلودگی هوا و بحران آب دست و پنجه نرم می‌کنند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: از نتایج سفر دادستان کل فدراسیون روسیه این بوده که شش ایرانی محبوس در زندان‌های روسیه به زودی به کشور مسترد می‌شوند و استرداد شش زندانی دیگر نیز در حال بررسی است.

با توجه به در پیش نبودن پدیده جوی خاص در تهران و ادامه استمرار آلودگی هوا، خروجی تصمیم امروز کمیته اضطرار به احتمال بسیار زیاد، تعطیلی تمام مهدهای کودک و غیرحضوری شدن مدارس و دانشگاه‌های تهران خواهد بود.

امتحانات پایان ترم مدارس شهرستان‌های استان تهران به جز پایه دوازدهم 10 روز به تأخیر آغاز می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بنابر آمار پزشکی قانونی، در 7 ماه اول سال 1401، 11 هزار و 734 نفر در تصادفات درون و برون‌شهری فوت کرده‌اند.

رئیس شورای شهر تهران از عدم عملیاتی شدن طرح موتورسیکلت‌های برقی تا پایان سال 1401 خبر داد!

با دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور، دبیرخانه دائمی شفافیت در مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد این سازمان تشکیل شد.