پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اهمیت هوشمندسازی در سازمان وظیفه عمومی فراجا، یک خبر خوب برای مشمولان غایب دارای والدین ایثارگر را اعلام کرد.

در پنجمین جلسه دادگاه پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی یکی از وکلای جانباختگان و 8 نفر از اولیای دم جانباختگان با حضور در جایگاه اظهارات خود را مطرح کردند.

رئیس قوه قضائیه 15 دستور خطاب به رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها مطرح کرد که اجرای سریع و بدون تأخیر احکام قطعیت‌یافته با رعایت موازین و تشریفات قانونی و خودداری از تاخیر ناموجه، یکی از آنهاست.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران گفت: تعطیلی‌های اخیر 25 درصد آلاینده‌ها را را کم می‌کند. بیش از 50 درصد سفرها به خدمات مردمی مانند اداره و فروشگاه رفتن برمی‌گردد. هوشمندسازی می‌تواند شعار شهرداری برای غیرحضوری شدن را فراهم کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: درخواست می‌کنم برای آلودگی هوا فکری کنند و دانش‌آموزان نباید تعطیل شوند چون از تحصیل و تربیت موثر محروم می‌شوند.

شهردار تهران از پرداخت تسهیلات 30 تا 100 میلیون تومانی شهرداری تهران برای خرید "موتورسیکلت‌های برقی" خبر داد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: سال آینده پیشنهاد جدیدی برای جدول عناوین دروس ارائه خواهد شد و از مهر 1403 بسته‌های جدید تربیت و یادگیری متناسب با این طراحی تولید و تامین می‌شود.

مرکز صدور مجوزهای پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تمدید گواهینامه سالمندان توضیحاتی ارائه داد‌.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به ارزیابی 600 هزار نفر از فرهنگیان و امکان تعیین رتبه گفت: نقاط ضعف و قوت هر معلم به او ارائه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین به یک بیماری مزمن تبدیل شده است و موانع سه‌گانه‌ای در این مسیر وجود دارد.

رئیس پلیس فتا از ارسال پیام‌های حاوی لینک‌های ناشناس با عناوین مختلف تبریک و تسلیت یا مناسبت‌هایی شبیه "شب یلدا" خبر داد و از کاربران خواست که حتماً از سایت‌های معتبر و دارای نماد اطمینان و مجاز خریداری کنند.

دادستان تهران گفت: کیفرخواست 16 قاچاقچی حرفه‌ای که با خرید و فروش غیرقانونی ارز با مجموع مبالغ 2 هزار و 200 میلیارد تومان، 2 میلیون و 411 هزار دلار و 245 هزار یورو قاچاق و پولشویی کرده‌اند؛ در دادسرای جرایم اقتصادی صادر شد.

تحقیقات اخیر دانشیار دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران نشان می‌دهد بقایای درخت نخل خرما را می‌توان در تهیه کامپوزیت‌های پیشرفته پایدار و دوستدار محیط زیست به کار گرفت که این محصول توسط محققان دانشگاه تهران ساخته شده است.

معاون گردشگری با اشاره به اهمیت ادامه پویش "ایران ما" به شکل سیستماتیک از تشکیل کارگروهی با مشارکت وزارت میراث فرهنگی و سازمان زیباسازی شهرداری تهران به منظور قاعده‌مند کردن آن برای آینده خبر داد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آلودگی هوا همانطور که تهدیدی برای سلامتی انسان است، حیات وحش را نیز تهدید می‌کند و پیروز نیز از این غائله مستثنی نیست.