پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از به طول انجامیدن اجرای پروژه‌ها و کمبود مطالعه در این زمینه گفت: یکی از مسائلی که در مرکز مطالعات شهرداری توقع می‌رود، تعریف پروژه است که چه چیزی را باید به عنوان پروژه تعریف کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اهمیت ارتقای امکانت شهری جهت توسعه گردشگری سالمندان و معلولان، از سه مقصد "گردشگری دسترس‌پذیر" ایران خبر داد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری و سوءاستفاده از اطلاعات کاربران فضای مجازی به بهانه شب یلدا هشدار داد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: روسای قوا، افرادی کم شمار اما برجسته را به بهسازی اساسی نظام آموزش و پرورش و اجرای سند تحول مامور کنند؛ این فرایند تنها راهکاری است که آموزش و پرورش کشور را به چرخه ثبات و پاسخگویی بازمی‌گرداند.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از تشکیل شبکه نخبگانی و استفاده از ظرفیت آنها توسط شهرداری تهران خبر داد و گفت: بنا داریم از این ظرفیت و پتانسیل در نظام حکمرانی استفاده خواهیم کرد.

مستند کوتاهی از زندان زنان استان تهران تولید شده که در آن ادعای شکنجه و تجاوز به زنان زندانی مورد بررسی قرار گرفته است.

هوای امروز پایتخت در وضعیت "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

مدیر گروه پژوهشی الکترومکانیک جهاد دانشگاهی علم و صنعت گفت: یک واحد نمک‌زدایی در میادین غرب کارون با ظرفیت 50 هزار بشکه در روز در دست طراحی و ساخت داریم؛ قبلاً این واحدهای نمک‌زدایی توسط شرکت‌های اروپایی و آمریکایی انجام می‌شد.

"افول مهارت‌آموزی" در سیستم آموزشی رسمی کشور کار را به جایی رسانده که دانش‌آموزانی از مدارس فارغ‌التحصیل شوند که دروس آموزش دیده را به دلیل تکیه صرف بر حافظه‌محوری، فراموش کرده‌اند و در این میان، هیچ مهارت خاصی را نیز در مدرسه فرا نگرفته‌اند!

تلسکوپ فضایی هابل اخیراً تصویری از "سحابی کارینا" منتشر کرده است که این سحابی در ساختاری خاص از غبار و گاز و در ناحیه‌ای از کهکشان راه شیری به نام بازوی کمان قرار دارد.

معاون گردشگری با تأکید بر امکان معافیت مالیاتی ویژه متقاضیان پیشگام در امر تبلیغات گردشگری گفت: بیمارستان‌های استانی که دارای مجوز IPD برای میزبانی از گردشگران سلامت هستند نیز می‌توانند با مشارکت در امر تبلیغات نمایشگاه از مالیات معاف شوند.

در صورت جایگزینی 1.5 میلیون موتورسیکلت بنزینی با برقی در کلان‌شهر تهران فقط از بابت میزان صرفه‌جویی مصرف سوخت بنزین آنها، حدود 50 میلیارد تومان در هر روز عاید دولت می‌شود که با این مبلغ می توان ماهیانه 25000 موتور برقی رایگان به شهروندان اعطا کرد!

قائم‌مقام سازمان بازرسی اقدامات این سازمان برای اجرای قانون هوای پاک را تشریح کرد و گفت: دفاعیات برخی از وزرای سابق در اجرای این قانون قابل دفاع نیست.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با بیان اینکه طی این سال‌ها توان‌یابان و بازنشسته‌ها را تنها به عنوان تبلیغات خودمان دیده‌ایم، گفت: در هر یک از دولت‌های گذشته این اتفاق در حد کلام بوده و در هیچ یک از استان‌ها کاری انجام نشده است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: در صورتی که نقدینگی مورد نیاز صنعت دارو به سرعت تامین نشود، ممکن است در بهمن ماه با مشکل تامین دارو مواجه شویم.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طبق آمارها در حال حاضر بین 500 هزار نفر تا یک میلیون نفر بیمه درمانی ندارند که یا مشکل هویتی دارند و یا از دهک بالا هستند.