پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس قوه قضائیه طی دستوری به پژوهشگاه قوه قضائیه ماموریت داد تا درباره چگونگی تجمیع میان دو مقوله "کشف توطئه‌ها و افراد نفوذی" و در عین حال ضرورت "حفظ حریم خصوصی افراد" پژوهش کاربردی و ایده‌پردازی کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز در هیئت دولت پیشنهاد دادم تا مدارس تعطیل نباشد و رئیس جمهور هم گفتند که مدارس تعطیل نشوند مگر در موارد استثنایی.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور بر روند تسریع در شناسایی، تشکیل پرونده و تعیین تکلیف فاقدین شناسنامه تاکید کرد.

15 میلیون موتورسیکلت در سطح کشور کارت سوخت دارند که مجموعاً روزانه حدود 15 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنند! اگر موتورسیکلت برقی با بنزینی جایگزین شود، روزانه 15 میلیون لیتر بنزین، معادل 10.5 میلیون دلار در هر روز از این صرفه‌جویی، عاید کشورمان می‌شود!

سازمان بازرسی کل کشور از زمان ابلاغ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، رصد اجرای قانون را پیگیری و تاکنون 4 مورد از موارد استنکاف از اجرای قانون را به دادسرای ویژه کارکنان دولت ارسال کرده است.

به دنبال تکذیب نقش مازوت سوزی در افزایش آلاینده So2، اتوبوس‌های شرکت واحد، وسایل نقلیه سنگین و واحدهای صنعتی به عنوان مظنونین افزایش این آلاینده معرفی شدند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکل 4300 نفر از نیروهای اداری آموزش و پرورش که مشمول طرح رتبه بندی معلمان نمی‌شوند، پیگیری می‌شود تا بتوانیم فوق‌العاده ویژه برای این افراد به صورت خاص در نظر بگیریم.

معاون اول قوه قضائیه امروز با حضور در دادسرای عمومی و انقلاب تهران در جلسه شورای معاونان این دادسرا شرکت و طی آن تاکید کرد: تشخیص صدور آرا با قاضی است.

با وجود تلاش‌های صورت گرفته هم‌اکنون نزدیک به 2300 زندانی بدهکار مهریه داریم که 20 درصد زندانیان غیرعمد بدهکار مهریه را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تأمین ماهانه 3.2 میلیون عدد انسولین قلمی گفت: فروش آزاد انسولین تخلف است و با داروخانه‌های متخلف برخورد خواهد شد.

تمامی میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران امروز مصادف با شب یلدا به صورت یکسره تا ساعت 20 باز هستند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در بازدید از منطقه 20 بر تکمیل و اتمام خط 6 مترو در صفائیه شهرری و همچنین تسریع در احداث زیرگذرهای مترو کهریزک و نمایشگاه شهر آفتاب تاکید کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چراغ‌های قرمز وضعیت تأمین آب کشور روشن شده است. هرچند وقت یکی از استان‌ها با مشکل مواجه می‌شود و در بحث مدیریت منابع آب اینکه به‌صورت مُسکن از جای دیگری آب بیاوریم اصلاً پذیرفته شده نیست.

"شب یلدا" به عنوان یکی از شب‌های مقدس در ایران باستان مطرح بوده و به صورت رسمی در گاهشماری ایرانیان باستان از سال 502 پیش از میلاد و در زمان "داریوش یکم" به تقویم رسمی ایرانیان راه یافت. جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود، یک سنت باستانی است.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: ما از نظر ظرفیت تولید انرژی خورشیدی و بادی جزو برترین کشورها هستیم و وزارت نیرو نیز برای تولید برق از این انرژی‌ها تکلیف دارد، اما متأسفانه کل برق تولید ما از انرژی‌های تجدیدپذیر کمتر از یک درصد است.

هوای امروز پایتخت در وضعیت "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.