پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با جاده میان گذر پارک ملی گلستان گفت: این جاده یک انقطاع اکوسیستمی ایجاد کرده و به طور میانگین سالانه 230 رأس از حیات‌وحش منطقه را از بین می‌برد. این اتفاق ناگواری است و ما از این بابت به شدت خسارات می‌بینیم.

رئیس شورای شهر تهران ضمن اشاره به برگزاری جلسه دستگاه‌های مختلف با وزیر کشور با محوریت راهکارهای کاهش آلودگی هوای پایتخت گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که شهرداری تهران قیمت بلیط مترو را نصف کند و به‌زودی سازوکار آن انجام می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی تهران با اشاره به ظرفیت آثار ناملموس تاریخی در جهت توسعه صنعت گردشگری در کشور گفت: در حوزه بازاریابی گردشگری با اتکا به آثار فرهنگی ناملموس از جمله نوروز و به‌ویژه شب یلدا به شدت با ضعف رو‌به‌رو هستیم.

هوای امروز پایتخت در وضعیت "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

معاون صنایع دستی با اشاره به ثبت جهانی 4 میراث فرهنگی ناملموس ایرانی در ماه گذشته گفت: این پرونده‌ها به صورت مستقیم با صنایع دستی نیز در ارتباط است؛ از این هم پیوندی باید بتوانیم به بهترین شکل استفاده کنیم و شاهد رونق هرچه بهتر صنایع دستی باشیم.

آیا دانش‌آموزان متأهل باید از مدارس روزانه خارج و در مدارس بزرگسالان مشغول به تحصیل شوند؟! طبق ماده 69 آئین‌نامه اجرایی مدارس، هیچ محدودیتی برای ادامه تحصیل "دانش‌آموزان متأهل" در مدارس روزانه وجود ندارد.

پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای ایران موفق به "تولید رادیوداروی درمانی 188Re--TOC به منظور درمان هدفمند تومورهای نورواندوکرین" (سرطانی) شده است؛ این موفقیت، گام بلندی در راستای ورود فناوری هسته‌ای به حوزه‌های مختلف کاربردی در کشورمان است.

پیشرفت عملیات احداث فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی به مرز 85 درصد رسید.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: مصرف انرژی و آب در تهران بیشتر از میانگین جهانی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در یکی از کنفرانس‌های بین‌المللی در شهر قاهره، جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور برتر مبارزه با کرونا مطرح شد.

3 مرد معتاد که برای تهیه پول خرید موادمخدر یک متکدی ویلچرنشین را به قتل رسانده بودند، امروز محاکمه شدند.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از تهیه و ارائه سازوکار مشخص جهت تشکیل کارگروه شناسایی املاک شهر تهران و تعیین سازوکار اعطای مشوق‌های مادی و معنوی خبر داد.

شماره پنجم نشریه "اندیشه آینده" با عنوان "شرِ شهر" منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات کشور در دسترس علاقمندان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: آجیل و میوه در میادین میوه و تره‌بار با 40 درصد تخفیف نسبت به سطح شهر عرضه می‌شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از فرصت یک ماهه تاکسیرانان برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی خبر داد.

یک شرکت دانش‌بنیان، ربات اسکلت بیرونی ساخته است که کاربرد این ربات، راه بردن معلولین قطع نخاعی کامل است که معلولان قطع نخاعیِ کامل، این ربات را پوشیده و با این ربات راه می‌روند.