شنبه 8 اردیبهشت 1403

جزئیاتی از ادامه برنامه‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در 2 استان کشور

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
جزئیاتی از ادامه برنامه‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در 2 استان کشور

دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر با تشریح ادامه برنامه‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در دو استان کشور گفت: این جشنواره در استان‌های فارس و خراسان رضوی ادامه می‌یابد.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیزد، فخرموسوی بعد از ظهر امروز در نشست خبری هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت یزد اظهار داشت: هجدهمین دوره جشنواره تئاتر مقاومت از پانزدهم شهریور 1401 آغاز و این جشنواره همزمان با پیاده روی اربعین و بخش ملل نخست افتتاح شد که تا پایان آذر اجراهای آن ادامه دارد.

دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت ادامه داد: شعار حرم تا حرم برای این جشنواره در نظر گرفته شده و شروع آن از کربلای معلی و پایان آن در مشهد مقدس خواهد بود.

فخرموسوی با بیان اینکه شش بخش در این جشنواره در نظر گرفته شده که با توجه به رویکرد جشنواره بخش های مختلف در نقاط مختلف کشور انجام می شود تصریح کرد: تئاتر خیابانی به میزبانی استان فرهنگی، دارالعباده و دارالعلم یزد یکی از بخش های این جشنواره است که سابقه بسیار طولانی در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه تئاتر دارد.

آغاز جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در میدان امیرچقماق / نمایش آثار برتر در خارج از کشور + عکس اعتبار تجهیز و تعمیر فضاهای تئاتر استان بوشهر تأمین می‌شود راهیابی 8 اثر نمایشی به مرحله داوری جشنواره تئاتر بسیج همدان

دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت ادامه داد: دستگاه‌ها و نهادهای متولی و مرتبط با این جشنواره در استان یزد همراهی بسیار خوبی با جشنواره داشتند و شاهد برگزاری افتتاحیه و اجرای نمایش‌ها با بهترین کیفیت بودیم.

وی عنوان کرد: هفته آینده رادیو تئاتر جشنواره به میزبانی استان فارس و شهر شیراز و همزمان بخش نمایش‌نامه‌نویسی این جشنواره در مشهد مقدس، بخش تله تئاتر با پخش از شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی، تئاتر بین‌الملل در دو بخش شامل اجرا در پیاده‌روی اربعین و همچنین اجرا و نمایش آثار این جشنواره در کشورهای دیگر انجام می‌شود.

فخرموسوی افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، علاوه بر کشور عراق که مرحله نخست جشنواره در آن برگزار شد، اجرا در کشورهای افغانستان، پاکستان، سوریه، لبنان و بوسنی انجام می‌شود.

دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت با بیان اینکه نزدیک به 107 هنرمند از 10 استان کشور میهمان یزد هستند که در عرصه تئاتر مقاومت اجرای برنامه می‌کنند گفت: بخش تئاتر خیابانی از تئاتر صحنه‌ای بسیار مشکل‌تر است و هماهنگی‌های بسیاری برای اجرای مطلوب و خوب آن نیاز است.

وی تصریح کرد: برابر فراخوان اعلام شده، طرح 220 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از بررسی‌های اولیه 49 اثر برای بازبینی انتخاب شد و در این مرحله هم 13 اثر از 10 استان کشور برگزیده شد که یک اثر از یزد و سایر آثار از خراسان شمالی، کرمان، گیلان، تهران، فارس، خوزستان، کردستان، البرز و اصفهان در این جشنواره حضور دارند.

فخرموسوی در ارتباط با هیئت داوران این جشنواره گفت: هیئت داوری این جشنواره متشکل از استاد سیاوش طهمورث، استاد علی اوسی وند و استاد فرهاد بشارتی است و در کنار این گروه استاد حسین مسافر آستانه به عنوان مشاور جشنواره در کنار داوران جشنواره حضور دارند.

دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت عنوان کرد: در بنیاد روایت فتح بخش تخصصی چهارمین دوره جشنواره سردار آسمانی در چندماه آینده برگزار و هر دوره آثار بسیار خوبی به دبیرخانه این جشنواره می رسد و تاکنون سه دوره بسیار خوب را برگزار کرده است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های این جشنواره کاهش هزینه‌های بخش‌های مختلف تا حد امکان و افزایش اعتبار ویژه حمایت از گروه‌های شرکت کننده به عنوان جوایز برگزیدگان است.