دوشنبه 9 مهر 1403

جوانان انقلابی بحرین: راه رمضان عبدالله ادامه خواهد یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جوانان انقلابی بحرین: راه رمضان عبدالله ادامه خواهد یافت

تهران - ایرنا - «جنبش حامیان جوانان انقلاب 14 فوریه» بحرین از «رمضان عبدالله شلح» دبیر کل سابق «جنبش جهاد اسلامی فلسطین» به عنوان یکی از فرماندهان با تجربه گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین نام برد که نقش مهمی در مقابله با رژیم صهیونیستی داشت و تاکید کرد که راه این مجاهد در راه خدا ادامه خواهد یافت.

جنبش حامیان جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای با تسلیت درگذشت دبیر کل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: مرحوم رمضان شلح یکی از بهترین رهبران جناح‌های مقاومت اسلامی فلسطین بود که در توسعه این جنبش و آمادگی رزمی آن علیه رژیم غاصب صهیونیستی نقش داشت و برای تقویت ستونهای سازمانی و نهادهای این جنبش تلاش کرد. آرزوهای شهید «فتحی الشقاقی» بنیانگذار آن که بیش از 40 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دوست و یار جهادی ما بود را محقق کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما در جنبش حامیان جوانان انقلاب 14 فوریه و توده مردم بحرین و همه گروه‌های انقلابی مقاومت ضمن ابراز همدردی با برادران خود در نهضت جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مقاومت و مردم مجاهد و مبارز فلسطین که برای آزادسازی کل خاک فلسطین از رودخانه تا دریا مبارزه می‌کنند و می‌جنگند، در کنار آنها ایستاده‌ایم و با توطئه‌های صهیونیستی، سعودی، اماراتی و عقبه آمریکا و برخی از نظام‌های ارتجاعی مقابله و معامله قرن که یک توافق شرم‌آور است را خنثی خواهیم کرد.

جنبش حامیان جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین اضافه کرد: ما همراه با توده‌های امت اسلامی و جبهه‌های مقاومت آن که از یمن، عراق، سوریه و لبنان عبور می‌کند، برای آزادسازی کل خاک فلسطین، مسجد الاقصی و قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی ایستاده‌ایم.

این جنبش افزود: ما به امت عربی و اسلامی اطمینان می‌دهیم که راه آزادی فلسطین تنها با سرنگونی رژیم‌های قبیله‌ای منطقه که مهمترین آن‌ها نظام‌های آل سعود، آل خلیفه و امارات است، امکانپذیر می‌باشد و مردم فلسطین و گروه‌های آن‌ها باید بدانند که کسانی که فلسطین را فروخته‌اند، این رژیم‌ها که حامیان مالی شیطان بزرگ آمریکا، استعمارگر پیر انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی هستند، می‌باشند.

جنبش حامیان جوان انقلاب 14 فوریه بحرین، پیروی از رمضان شلح را افتخار دانست و با اشاره به اینکه وی عمر خود را در راه جهاد و تلاش برای آزادسازی مردم فلسطین و سرزمین‌های اشغالی گذراند، افزود: ما کاملا اطمینان داریم که برداران وی در نهضت جهاد اسلامی و همه گروه‌های فلسطینی در کل سرزمینهای آن، مسیر و رویکرد انقلابی او را ادامه خواهند داد تا اینکه کل خاک فلسطین آزاد شود.

رمضان عبدالله شلح دبیر کل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین شنبه شب پس از یک دوره بیماری طولانی درگذشت. وی استاد اقتصاد دانشگاه غزه و از پایه‌گذاران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که پس از شهادت فتحی شقاقی رهبر و پایه گذار این جنبش، از سال 1995 تا 2018 میلادی به مدت 23 سال دبیرکلی آن را بر عهده داشت.

*س_برچسب‌ها_س*