سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

رییس کل اسبق بانک مرکزی گفت: در عرصه دیپلماسی اقتصادی نیز توافق‌های بسیار خوبی با کشورهای همسایه و شریکان تجاری‌مان داشته‌ایم که آثار آن بر بازار ارز در آینده برای همگان ملموس خواهد بود.

مسیر قیمت خودروها در سه هفته ابتدایی سال جدید صعودی بود؛ در این رابطه خودروهای چینی نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

عبدالناصر همتی خطاب به سید ابراهیم رئیسی نوشت: وقتی خود دولت شمش طلا را با قیمت دلار 63،500 تومان به فعالین اقتصادی و مردم می فروشد، چگونه آن را یک عدد سازی غیر رسمی می خوانید؟

دبیر شورای ملی زعفران گفت: افغانستان سال گذشته 40 تن زعفران از ایران خریداری کرد و سپس در بازارهای خود ما بفروش رساند

پس از بروزرسانی سامانه یکپارچه، نام 7 خودرو در این سایت بارگزاری شده است که احتمالا فروش این محصولات از هفته آینده مطابق شرایط جدید آغاز خواهد شد.

به نظر می‌رسد که دولت در ادامه طرح‌های عجیب مالیاتی، این بار برای افزایش درآمدهای خود دست به دامن مالیات بر مهریه شده است. اما ماجرای این مالیات چیست؟

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به مازاد تولید، روزانه 500 تن گوجه فرنگی در راستای تعدیل قیمت باید از سطح بازار جمع آوری شود.

خودرو شیائومی SU7 سرعت شارژ بسیار زیادی دارد و فقط با 40 ثانیه شارژ، می‌تواند تا 10 کیلومتر مسافت را طی کند.

اوجی نوشت: در سال جهش تولید، جهش درآمدهای ارزی را هم رقم خواهیم زد.

وزیر اقتصاد گفت: سه عامل نرخ رشد نقدینگی، تراز تجاری و نرخ رشد اقتصادی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر نرخ ارز است که امارها حاکی از وضعیت مناسب این عوامل بنیادی طی سال گذشته است.

سید محمد میرعابدینی در خصوص وضعیت تامین و توزیع لاستیک خارجی در سال گذشته اظهار داشت: در 6 ماه اول سال گذشته به دلیل اینکه وزارت صمت تعرفه واردات لاستیک را 32 درصد تعیین کرده بود عملا وارات قانونی نداشتیم، زیرا تفاوت نرخ واردات قانونی و قاچاق بیش از 50 درصد بود.

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه 14 تهران منتشر شد به طوری که براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد 65 متری در محله اتابک، حداقل باید 2 میلیارد و 270 میلیون تومان هزینه کرد.

کارخانه‌های خودروسازی با توجه به امکانات و تجهیزات اصلی خود، استانداردهایی را پاس کرده‌اند. استاندارد Industry 4.0 یا همان صنعت 4.0 یکی از این استانداردهاست که در برخی کارخانه‌های خودروسازی پیشرفته دیده می‌شود.

بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امکان خرید کالابرگی در قالب مرحله سوم طرح فجرانه، برای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی فراهم شد.

یک اقتصاددان تاکید کرد: دولت باید سیاست‌گذاری داخلی را از وجود افراد ناآگاه، نادان، تک‌سلیقه، کم‌سواد و فاقد تجربه لازم به دور بریزد. یعنی باید تغییرات اساسی به خصوص در تیم اقتصادی انجام دهد.

بازار مسکن سال 1402 را در حالی پشت سر گذاشت که رکود، بازیگر اصلی آن بود.