سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری گفت: صدور احکام سال 1403 بازنشستگان کشوری با اعمال ضریب 20 درصد افزایش انجام می‌شود.

فعالان بازار معتقدند که معاملات کلان در بازار طلا متوقف شده است و فعالان بازار با احتیاط عمل می‌کنند. دیگر کسی نمی خرد و جو روانی موجب کاهش داد و ستدها شده است

حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و ترس از تنش و جنگ باعث شد که قیمت دلار به یک باره جهش کند اما بانک مرکزی سعی دارد با آرام کردن فضا قیمت را به کانال 50 هزار تومان بازگرداند.

یک فعال صنعتی معتقد است: بی ثباتی و نوسان شدید قیمت ارز که از اواخر پاییز آغاز شد و در اسفند به اوج رسید برای دولت که بزرگترین نوسان گیر اقتصاد است درآمد قابل توجهی ایجاد کرد اما برای صنایع با ترس و نگرانی همراه است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت برکالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی هر گونه افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار را در هفته های آینده تکذیب و اعلام کرد: دولت تصمیمی بر افزایش نرخ ارز نیمایی و یارانه برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی ندارد.

قیمت طلا در دومین روز معاملات هفته در بازار جهانی، افزایش قیمت را تجربه کرد.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: عملکرد دولت جدید در بازار سرمایه به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر بازار قابل قبول نبوده؛ همانطور که فعالان بازار این عملکرد را به خوبی در پرتفوهای خود حس کردند و نسبت به سایر بازارهای موازی احساس عقب ماندگی می کنند.

گزارش‌ها از بازار خودرو، از روند نزولی اغلب خودروها طی 24 ساعت گذشته حکایت دارد.

رییس اتحادیه خودروی تهران گفت: با ورود به سال جدید قیمت‌ها با توجه به افزایش نرخ دلار حدود 25 تا 30 درصد نسبت به انتهای سال 1402 افزایش یافته است.

قیمت طلا و سکه، روز دوشنبه با افت هزار تومانی قیمت دلار همراه و کاهشی شد. این کاهش قیمت، تمام قطعات سکه غیر از سکه امامی را به کانال پایین‌تر کشاند. معامله‌گران معتقدند آرامش سیاسی و ثبات نسبی اونس جهانی طلا، اثر نزولی دلار در بازار را قوی کرده است.

با دریافت مبلغ 100 هزار تومان نوبت تعویض پلاک و معاینه فنی خودرو می‌گیرید.

قیمت دلار در معاملات سومین روز هفته با کاهش هزار تومانی، مسیر رفته را برگشت. به اعتقاد معامله‌گران، کاهش قیمت دلار حکایت از دخالت سیاست‌گذار در بازار و آرامش اوضاع سیاسی دارد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران قیمت میوه های نوبرانه را اعلام کرد و گفت: مغازه داران برمبنای فاکتور رسمی تنها مجاز به لحاظ حداکثر 35 درصد سود هستند.

خبرگزاری رسمی دولت نوشت: پس از سخنان رئیس‌کل بانک مرکزی مبنی بر تامین همه نیازهای ارزی با نرخ 28 هزار و 500 تومان تا 40 هزار تومان، قیمت دلار در بازار غیررسمی نزولی شد و در کمتر از چند ساعت ریزش بیش از هزار تومان را تجربه کرد.

چری از جدیدترین مدل خود به نام iCar V23 در چین رونمایی کرد. این خودرو اولین مدلی است که به طور مشترک توسط چری و Zhimi Technology، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شیائومی توسعه یافته و دومین مدل تولید انبوه سری iCar پس از iCar 03 به حساب می‌آید.

قیمت برخی مدل‌های پراید از ابتدای سال تاکنون 20 میلیون تومان گران شده است.